بازدید این صفحه: 1160
ویژگی های کودکان بیش فعال

ویژگی های کودکان بیش فعال را بشناسید

ویژگی های کودکان بیش فعال را بشناسید

این کودکان به کارهای خلاف و خطرناک همچون خراب کردن اسباب‌بازی‌ها و اشیا و وسایل منزل، بازی با کبریت و چاقو، گرایش به دروغگویی، علاقمند به برقراری ارتباط با کودکان و نوجوانان بزرگتر از خود و کارهای خلاف همچون دزدی تمایل زیادی دارند و اکثر این رفتارها را بی‌مهابا و بدون ترس بروز می‌دهند. روان‌شناسان معتقدند کاهش عملکرد تحصیلی کودک با دامنه توجه بسیار کم، تمرکز پایین حین درس خواندن، حواس پرتی و یادگیری پایین از دیگر ویژگی‌های شایع بیش‌فعالی است.

همچنین این کودکان از کاهش عملکرد اجتماعی همچون مورد انتقاد قرار گرفتن، فقدان تاثیرگزاری مثبت بر دیگران، داشتن اشتباهات زیاد، کم‌توجهی به جزییات، پرهیز از درگیر شدن با تکالیفی که مستلزم تلاش ذهنی مداوم است، گم کردن وسایل شخصی و فراموشکاری رنج می‌برند. وی افزود: کودکان بیش‌فعال بیش از حد حرف می‌زنند و پیش از اتمام پرسش‌ها پاسخ می‌دهند؛ در واقع این‌که منتظر نوبت بمانند برایشان دشوار است و در اغلب موارد مزاحم کار دیگران می‌شوند.

البته تشخیص قطعی بیش‌فعالی باید توسط پزشکان مطرح شود؛ چراکه امکان دارد والدین رفتارهای پر جنب و جوش کودک را با بیش‌فعالی اشتباه بگیرند. کودکان بیش‌فعال باید از تغذیه مناسب برخوردار باشند انرژی اضافی کودکان بیش‌فعال با ورزش و بازی در زمین‌های بزرگ تا حدودی تخلیه می‌شود. از این‌رو والدین باید شرایطی را ایجاد کنند تا بچه‌ها کمی از نظر جسمی خسته شوند.

علاوه بر این، پدر و مادر باید با این کودکان با محبت و آرامش رفتار کنند؛ چرا که کتک زدن و رفتارهای خشونت‌آمیز سبب شکل‌گیری رفتارهای انتقام‌جویانه می‌شود. روان‌شناسان خاطرنشان میکنند: اگر کودک بیش‌فعال از نظر تمرکز و توجه بسیار مشکل داشته باشد و رفتارهای او سبب آزار و اذیت اطرافیان شود، بهتر است تحت نظر مشاور و دارودرمانی قرار بگیرد. با این وجود، هیچ پدر و مادری حق ندارند پیش از تشخیص پزشک و خودسرانه به کودکان بازیگوش خود دارو بخورانند و او را مجبور به رعایت آداب خانوادگی بکنند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *