بازدید این صفحه: 916
درمان گلو درد

درمان گلو درد بدون مصرف دارو

درمان گلو درد بدون مصرف دارو

محلول آب نمک

به گفته متخصصان، راه درمانی غرغره گلو با آب ولرم و مقداری نمک که برای همه ما به نوعی درمانی نوستالژی تبدیل شده و روش درمانی بیشتر مادربزرگ های مابوده، هنوز هم بهترین و فوری و دم دستی‌ترین روش درمانی گلودرد به شمار می‌آید.
غرغره کردن با آب نمک نه تنها یک راه مفید برای درمان گلو درد و التهاب گلو به علت سرماخوردگی است، بلکه این درمان ساده، باعث جلوگیری از انتقال عفونت‌های تنفسی فوقانی به ریه می‌شود. در مقاله‌ای که متخصصان ژاپنی در دانشگاه بهداشت عمومی کیوتو منتشر کردند، نشان داد افرادی که در ابتدا دوران سرماخوردگی آب‌نمک غرغره می‌کنند ۴۰درصد کمتر از افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند، دچار عفونت‌های تنفسی می‌شوند .

لیمو ترش

با درست کردن یک دم کرده‌ی ساده لیمو ترش خرد شده و آب داغ به گلودردتان پایان دهید. می‌توانید به این محلول مقداری هم عسل و زنجبیل اضافه کنید تا اثر آن را چندین برابر کرده و در ضمن بهتر است این نوشیدنی را پیش از خواب بنوشید.
البته باید دانست که چنانچه در کنار گلودرد نشانه هایی همچون سرفه داشتید این میتواند علامت بیماری‌هایی مثل زکام، آسم و یا برونشیت باشد.چنانچه گلودردتان طولانی شد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *