بازدید این صفحه: 1190
دلایل خون ریزی لثه

دلایل خون ریزی لثه هنگام مسواک زدن

دلایل خون ریزی لثه هنگام مسواک زدن

 

فکر نکنید خونریزی لثه زمان کشیدن نخ‌دندان اتفاقی است که بیشتر اشخاص آن را تجربه می‌کنند. این مشکل در اکثر موارد به علت استفاده از نخ‌دندان نامناسب یا محکم کشیدن نخ روی لثه است و از نظر پژوهشگران، در چنین شرایطی زیان نخ دندان از سود آن بیشتر است. چنانچه شما به این شیوه بین دندان‌هایتان نخ می‌کشید، احتمالا زمان مسواک زدن خونریزی لثه را تجربه می‌کنید، چون با حرکت دادن نخ‌دندان در موقعیت نامناسب، قبل از مسواک زدن به لثه‌هایتان آسیب ‌زده و آن‌ها را حساس کرده‌اید.
بیشتر خانم‌ها زمانی که هورمون‌هایشان دچار نوسان می‌شود (دوران بلوغ، بارداری، یا یائسگی) لثه‌هایی حساس پیدا می‌کنند. در این روزها حتی حرکت آرام مسواک روی دندان هم می‌تواند زمینه را برای خونریزی دندان ایجاد کند.
زمانی که استرس دارید، دچار کمبود خوابید یا غذای نامناسبی استفاده کرده‌اید، حجم باکتری‌ها در دهانتان زیاد می‌شود و لثه‌تان دچار التهاب‌هایی می‌شود که آن را مستعد خونریزی می‌کند. در این شرایط، لثه‌تان حساس و آماده خونریزی می‌شود و با هر بهانه کوچکی دهانتان پر از خون می‌شود.
استفاده از بعضی داروها، همچون داروهای ضدافسردگی و فشارخون امکان دارد سبب خشکی دهان شود. در این شرایط کمبود بزاق ناشی از استفاده این داروها، به باکتری‌ها اجازه می‌دهد با سرعت زیادی تکثیر شوند و لثه شما را قرمز، متورم و خونین کنند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *