بازدید این صفحه: 1040
جلوگیری از پوسیدگی دندان

جلوگیری از پوسیدگی دندان با رعایت نکات ساده

جلوگیری از پوسیدگی دندان با رعایت نکات ساده

یکی از مواردی که بیشتر اشخاص به آن توجه نمی کنند این است که باید پس از استفاده دهان شویه حداقل به مدت نیم ساعت دهانتان را نشویید، غذا نخورید و مایعات ننوشید. این هم فراموش نشود که از چه نوع دهان شویه ای استفاده می کنید.
برای نمونه یک دهان شویه نامرغوب، دهان شویه کلرهگزیدین است که استفاده از این دهان شویه در زمان کم مشکلی برای دهان و دندان هایتان ایجاد نخواهد کرد. ولی در بلند مدت سبب پدید آمدن رنگ قهوه ای روی دندان ها و پرکردگی‌های هم رنگ دندان ها و همچنین مخاط دهان و زبان شما می شود.
برای اینکه به سلامت دندان‌هایتان کمک کنید، از مسواک‌های ارزان قیمت نامرغوب زبر مصرف نکنید. چون مسواک زبر از جمله محصولات بهداشتی دهان و دندان است که باید از جا مسواکی منزلتان دور انداخته شود. مسواک زبر خصوصا برای اشخاص سیگاری سفارش نمی‌شود. زیرا الیاف زبر آن سبب سایش و حساسیت دندان و تحریک لثه می شود.
همچنین از خلال دندان استفاده نکنید. چون خلال دندان وسیله مناسبی برای تمیز کردن فاصله بین دندان‌ها نیست و به جای آن از نخ دندان بهره ببرید. به این نکته هم توجه داشته باشید که دندان‌های اشخاص سیگاری به مرور از بین می رود.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *