بازدید این صفحه: 644
علت خواب رفتن دست و پا

درمان خواب رفتن دست و پا

درمان خواب رفتن دست و پا

موفقیت در درمان خواب رفتن دست و پا به تشخیص دقیق نوع و علت اختلال مورد نظر بستگی دارد، هرچقدر زمینه‌ی ایجاد مشکل درست‌ و دقیق‌تر تشخیص داده شود درمان اثر گذار تری خواهد بود. چنانچه به موقع به پزشک مراجعه شود و پیگیری دقیق صورت بگیرد احتمال اینکه سلول‌های عصبی محیطی از بین نرفته باشند، بیشتر است و می‌توانند دوباره‌ ترمیم شوند.
اگرچه عملا درمانی برای انواع نوروپاتی محیطی که زمینه‌ی ارثی دارند وجود ندارد، اما در عوض خیلی از انواع اکتسابی این نوع اختلال، قابل درمان و بهبودی خواهد بود. به عنوان مثال، چنانچه این بیماری ناشی از دیابت باشد تنظیم درست قند خون می‌تواند پیشرفت این نوروپاتی دیابتی را کُند یا متوقف کند و همین‌طور استفاده از مکمل‌های ویتامین در بهبود اشخاص مبتلا به نوروپاتی محیطی ناشی از کمبود ویتامین، مؤثر است.
انجام تمرینات ورزشی مناسب زیر نظر پزشک معالج، رعایت رژیم غذایی سالم و حفظ وزن مناسب بدن، قرار نگرفتن در معرض سموم گوناگون و پرهیز از مصرف الکل می‌تواند در عدم پیشرفت یا درمان این اختلال اثر گذار باشد. از طرفی پزشکان سفارش می‌کنند که اشخاص سیگاری مبتلا به نوروپاتی، کشیدن سیگار را ترک کنند، چون استعمال دخانیات سبب انقباض عروق خونی و اختلال در جریان خون می‌شود که این امر مانع از تأمین مواد مغذی مورد نیاز اعصاب محیطی خواهد شد.
در بعضی موارد خواب رفتن دست و پا یا سایر نشانه های نوروپاتی محیطی امکان دارد به وسیله‌ی راه ها و داروهایی که برای درمان تشنج و افسردگی پیشرفته تجویز می‌شود هم کاهش یابد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *