بازدید این صفحه: 554
خود مراقبتی

طراحی برنامه خود مراقبتی

طراحی برنامه خود مراقبتی

به منظور خود مراقبتی بايد آماده اقدام شويم. كسب آمادگي برای اقدام بيشتر شبيه تصميم گيری است تا يك مهارت. اما در واقع، مجموع های از مهارت هاست كه در نحوه تغيير رفتار ما دخالت دارند .
اصلی ترین اين مهارت ها، مهارت طراحي يك برنامه اقدام كوتاه مدت و عمل به آن است. منظور از برنامه اقدام، يك برنامه كوتاه مدت شخصی برای تغییر رفتار است؛ برای مثال، «در اين هفته در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه كمي پیش از نهار، اطراف ساختمان قدم خواهم زد. » چنين برنامه هایی بايد واقعگرايانه باشد.
اين بدان معني است كه ما قادر به انجام درست آن در طی هفته باشيم و در آخر بايد چيزي باشد كه به طور نسبي مطمئن باشيم كه مي توانيم آن را اجرا كنيم.
اين ميزان اطمينان را مي توان با معياري از صفر بسيار نامطمئن ( ۰ تا ۱۰ ) بسيار مطمئن اندازه گيري كرد. چنانچه جواب ما به ميزان اطمينان مان به عملي بودن اقدامات پيش بيني شده، ۷ يا بيشتر باشد، شانس موفقيت ما در اجراي برنامه زیاد است.
اما چنانچه پاسخ ما كمتر از۷ باشد، فرصت خوبي است كه به حل مسأله پرداخته و برنامه اقدام واقعگرايان هاي را طراحي كنيم تا در عملی کردن آن شكست نخوريم.
و در آخر ذکر این نکته مهم به نظر می رسد که آموزش همگانی سلامت و ارائه منابع اطلاعاتی قابل اعتماد برای خود مراقبتی در بیماری‌های جزئی می‌تواند دست کم جلوی یک پنجم از مراجعات پزشکی بی مورد را بگیرد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *