بازدید این صفحه: 2660
ورزش برای زنان باردار

توصیه هایی برای زنان باردار

توصیه هایی برای زنان باردار

بهترین ورزش در بارداری،پیاده روی در هوای آزاد است.بانوان باردارمی تواند حدود نیم ساعت روزانه وحداقل سه بار در هفته پیاده روی کند . راه رفتن سبب تقویت عضلات شکم شده و درماه های آخر به راحت انجام شدن زایمان کمک می کند . انجام تمرینات بسیارساده در بارداری ضمن حفظ اندام مادر در کاهش انقباض عضلات لگن و ران و کاهش کمردرد و  درد پشت اثر گذار بوده ومادر را از نظر جسمی و روحی برای زایمان آماده می کند.

برخی از تمرینات ورزشی:

در حالی که زانوها ودستها رابه زمین تکیه داده اید ،عضلات کمروشکم خودرا به جهت بالا وپایین حرکت دهید. -به پشت دراز کشیده ،زانوها را خم کنید ودستها را دردو طرف بدن قرار دهید .در حالیکه نفس های عمیق وآهسته می کشید ، عضلات شکم وکمر خودرا به طرف بالا و پایین حرکت دهید -در حالیکه ستون فقرات خودرا راست نگه داشته اید زانوها رااز هم جداکرده وبه حالت نیمه نشسته درآئید ،سپس به حالت ایستاده برگردید .
ابتلاء مادرباردار به بعضی بیماری های عفونی همچون سرخچه عوارض متعددی در جنین ایجاد می کند.لذا زن باردار باید ازتماس با اشخاص مبتلا به بیماری های عفونی همچون سرخجه وهپاتیت و آبله مرغان دوری کنند.تزریق واکسن بیماری های مثل سرخجه وهپاتیت به زنان پیش ازبارداری، از ابتلاءآنان به این بیماری ها دردوران بارداری جلوگیری می کند . در صورتی که فرد باردار با اشخاص مبتلا به این بیماری ها تماس داشته و قبلا برعلیه آن ایمن نشده باشد، حتما باید با پزشک مشورت نماید.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع:ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *