بازدید این صفحه: 4139
تخریب دندان ها

عاداتی که سبب تخریب دندان ها میشود

عاداتی که سبب تخریب دندان ها میشود

مکیدن لیموترش می تواند سبب تخریب دندان ها شود. در توضیح علت مضر بودن مکیدن لیموترش برای دندان ها دکتر الیساملو، دندان پزشک،اظهار دارد، «خاصیت اسیدی لیموترش سبب پوسیدگی مینا دندان می شود.» دکتر پرایس نیز اضافه می کند تماس دائمی دندان ها با مواد اسیدی منجربه پوسیدگی دندان می شود و بافت سفت و سختی را روی سطح دندان ایجاد می کند.
مسواک زدن مرتب دندان ها یکی از اصلی ترین موارد در رعایت بهداشت دهانی است، اما مسواک زدن تند و محکم نه تنها مزیتی برای دندان ها ندارد بلکه سبب تخریب آن ها می شود. مسواک زدن تند و بسیار محکم منجر به ساییده شدن مینای دندان، تحریک لثه ها، حساسیت دندان به سرما و حتی سوراخ شدن دندان می شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید از مسواک نرم استفاده کنید و موی مسواک در عین محکم بودن باید نرم نیز باشد تا آسیبی به دندان ها نرساند.
استرس ناشی از موقعیت ها می تواند سبب برهم فشردن فک ها یا ساییدن دندان ها در برخی از اشخاص شود. دکتر ملو هشدار می دهد: «برهم فشردن یا ساییدن دندان ها سبب فشار زیادی روی دندان ها می شود و این فشار می تواند منجر به ریزشکستگی یا شکستگی های واقعی در دندان ها شود.» علاوه بر این، برهم فشردن فک ها و ساییدن دندان ها می تواند سبب نقص در عملکرد دندان ها شود.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *