بازدید این صفحه: 1012
ارتباط دیابت بارداری و افسردگی پس از زایمان

ارتباط دیابت بارداری با افسردگی پس از زایمان

ارتباط دیابت بارداری با افسردگی پس از زایمان

 

نتایج یک تحقیق جدید که در سوئد انجام شده است، نشان می دهد که دیابت بارداری می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان، برای زنانی که اولین بار مادر می شوند، شود.

بررسی های اطلاعات بیش از ۷۰۰ هزار زن، نشان داده است که دیابت بارداری به تنهایی عامل افزایش دهنده ریسک افسردگی پس از زایمان می باشد. اگرچه این ریسک در زنانی که قبلا مبتلا به افسردگی بوده اند نیز به مراتب بیشتر است.

مایکل سیلورمن، عضو ارشد تیم تحقیق از دانشکده پزشکی آیکان نیویورک سیتی، در این خصوص می گوید: اکثر شرکت کنندگان فکر می کردند این دو مشکل کاملا مجزا و متفاوت از یکدیگر می باشند، اما ما درحال حاضر به این نتیجه رسیده ایم که دیابت بارداری و افسردگی پس از زایمان باید در کنار یکدیگر در نظر گرفته شوند.

به گفته سیلورمن، با وجود اینکه دیابت موجب افزایش ریسک افسردگی پس از زایمان در تمامی زنان می شود، اما مطالعات نشان می دهد در مورد زنانی که قبلا مبتلا به افسردگی بوده اند، ابتلا به دیابت در طول بارداری احتمال ریسک افسردگی پس از زایمان را ۷۰ درصد افزایش می دهد.

همچنین محققان به این نتیجه رسیده اند که در بین زنان دارای سابقه افسردگی، ریسک دیابت قبل از بارداری و زایمان زودهنگام در هفته ۳۲ تا ۳۶ (زایمان کامل در هفته ۳۹ تا ۴۰ است) افزایش می یابد.

 

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *