بازدید این صفحه: 4061

فواید رابطه جنسی برای زن و مرد

فواید رابطه جنسی برای زن و مرد

 

متخصصان دلایل زیادی را مطرح کرده اند که نشان می دهد رابطه زناشویی فقط یک کار روتین لذت بخش نیست، بلکه در طول  این رابطه هورمون هایی در بدن زن و مرد آزاد می شوند که می توانند در بالا بردن سطح سلامت عمومی شان بسیار مفید باشند و اثر آن در درمان برخی بیماری‌ها و خلق و خوی افراد امری ثابت شده است. از همین رو در ادامه برخی ازفواید و خاصیت‌های آن بیان شده است.

۱-بهبود حس بویایی

پس از رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاکتین افزایش می یابد. این هورمون سبب می گردد تا سلول های بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد کنند.

۲-کاهش ریسک قلبی

مردانی که در طول هفته دوبار یا بیشتر با همسرشان روابط زناشویی دارند، نسبت به مردانی که کمتر از یک بار در ماه چنین روابطی را با همسرشان برقرار می‌کنند، کمتر گرفتار حمله‌های مرگبار قلبی می‌شوند.

۳-کاهش وزن

هر بار روابطه زناشویی با همسر، باعث مصرف ۸۵ کیلوکالری انرژی در بدن می‌شود علاوه براین، پلاسمای منی مردان حاوی هورمون های تحریک کننده غدد تیروئید می باشد، که می تواند باعث افزایش متابولیسم پایه در زنان و کاهش وزن آنان گردد.

۴-کاهش افسردگی

هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان بوسیله دستگاه تناسلی زنان جذب گردیده و باعث تعدیل هورمونهای زنانه می شود. منی مردان حاوی هورمونهای استروژن و پروژسترون میباشد که هر دوی آنها در بهبود خلق موثر میباشند.

۵-تسکین درد

قبل از ارگاسم هورمون محبت یا اکسی‌توسین ترشح می شود که ۵ برابر ازمسکن قویتر است. این هورمون، سطح اندورفین‌های (مواد ضددرد طبیعی بدن) بدن را افزایش می‌دهد.

۶-ایمنی بدن

رابطه زناشویی با همسر باعث افزایش سطوح آنتی‌بادی ایمونوگلوبین A در بدن می‌شود. این پادتن در پیشگیری از سرماخوردگی و برخی عفونت‌ها نقش مهمی دارد.

۷-بهبود افتادگی رحم و مثانه

رابطه زناشویی خوب، درست مثل تمرینی برای تقویت عضلان کف لگنی است. وقتی خانمی ارگاسم را تجربه می کند، این عضلات منقبض می شود و قدرتشان بیشتر خواهدشد.

۸-دندان سالم

پلاسمای منی (جذب شده از مخاط مهبل) حاوی روی، کلسیم و دیگر مواد معدنی می باشد که از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند.

۹-بهبود پروستات

مردان جوانی که بیش از ۲۱ بار انزال در ماه دارند، نسبت به مردانی که ۷-۴ بار در ماه انزال دارند، با احتمال کمتری دچار سرطان پروستات می‌شوند.

۱۰-افراط در رابطه جنسی برای زنان بی خطر است بخصوص بعد از یایسگی باید بیشتر هم باشد

رابطه جنسی باعث سفت شدن عضلات شکم و باسن و بهبود ساختار قامتی در زنان می گردد. البته مشروط بر اینکه از بیماریهای مقاربتی، حاملگی ناخواسته و هرگونه استرس خبری نباشد.

۱۱-افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به سایر اندامها

برقراری رابطه جنسی نه تنها برای قلب مفید است بلکه برای جریان خون نیز مفید است خصوصأ جریان خون مغز.

۱۲-کاهش مرگ و میر

شوهرانی که دو یا سه بار در هفته ارتباط جنسی برقرار می کنند ۵۰ درصد کمتر از افرادی که این کار را انجام نمی دهند، در معرض مرگ قرار دارند.

۱۳-افزایش هورمون تستوسترون

رابطه جنسی باعث افزایش تولید هورمون تستوسترون میشود: این هورمون باعث محکمتر شدن عضلات و استخوانها میگردد.

۱۴-افزایش اعتماد به نفس

رابطه زناشویی تاثیر بسزایی بر اعتماد به‌نفس و احساس رضایت از خویشتن دارد.

 

منبع: پزشکان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *