بازدید این صفحه: 954
ورزش به تنهایی برای پیشگیری از افزایش وزن کافی نیست

ورزش به تنهایی برای پیشگیری از افزایش وزن کافی نیست

ورزش به تنهایی برای پیشگیری از افزایش وزن کافی نیست

 

متخصصان براین باورند که ورزش کردن به تنهایی و بدون رژیم غذایی سالم برای کاهش یا کنترل وزنِ ایده‌آل، کافی نمی‌باشد.

به گفته  لارا دوگاس استادیار علوم بهداشت عمومی در دانشگاه لویولا شیکاگو، در بررسی دلایلبروز چاقی، آنچه که واقعا لازم است مورد بررسی قرار گیرد، نوع مواد خوراکی مصرفی افراد می‌باشد. برای مثال بررسی‌های قبلی خطر چاقی را با مصرف خوراکی‌های پرکالری و نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی مرتبط دانسته است.

با این وجود، براساس نتایج تحقیق جدید پژوهشگران آمریکایی، مقدار ساعتی که افراد در هفته صرف ورزش کردن می‌کنند در کیفیت کنترل وزن افراد نقشی ندارد. در واقع تعدادی از افراد که بیش از دیگران ورزش می‌کردند در مدت دو سال انجام تحقیق، وزن بیشتری پیدا کرده‌اند در حالی که گروهی که کمتر از دیگران ورزش می‌کردند، وزن خود را از دست داده‌اند.

به گفته دوگاس، نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که فعالیت جسمی به تنهایی برای پیشگیری از افزایش وزن کافی نمی‌باشد.

هرچند مشخص نیست که چرا ورزش کردن به تنهایی به کاهش وزن کمک نمی‌کند و بلکه گاهی منجر به افزایش وزن هم می‌شود اما یکی از دلایل این تاثیرگذاری می‌تواند افزایش اشتها به دنبال ورزش کردن باشد.

براساس گزارش لایوساینس، با وجود نتایج به دست آمده در این پژوهش، همچنان محققان به افراد توصیه می‌کنند که فعالیت جسمی کافی داشته باشند و در کنار آن سایر فاکتورها و الگوهای سلامتی از جمله تغذیه را نیز در سبک زندگی خود بگنجانند.

این محققان تاکید کردند: نتایج این پژوهش به معنای ترک ورزش و بیهوده دانستن آن نیست و بدون شک ورزش و تحرک بدنی، مزایای بسیاری برای سلامت جسم و روان دارد.

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *