بازدید این صفحه: 1408
دلایل کاهش میل جنسی

نقش تغییرات هورمونی در کاهش میل جنسی در خانم ها

نقش تغییرات هورمونی در کاهش میل جنسی در خانم ها

 

از نظر فیزیولوژیکی،  میل جنسی در زنان به مقدار زیادی تحت تاثیر کنترل هورمونی قرار دارد. هورمون‌های زنانه، یعنی استروژن و پروژسترون، نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند و عدم تعادل آن‌ها می‌تواند اثرات قابل توجهی بر میل جنسی آن‌ها داشته باشد.

هر گونه تغییر قابل توجه در وضعیت هورمون‌های زنانه، عملکرد جنسی زنان را مختل می‌کند. این تغییرات هورمونی مخرب اغلب در دوره یائسگی،‌ شیردهی به نوزاد، پس از زایمان و بعد از هیسترکتومی اتفاق می‌افتند.

حدود ۱۵ درصد از زنان یائسه، از دست دادن میل جنسی را تجربه می‌کنند. این نکته بیانگر آن است که میل جنسی زنان به‌ راحتی تحت تاثیر داروهای هورمونی قرار می‌گیرد. ما بیشتر با قرص‌های ضدبارداری در این زمینه آشنایی داریم، اما روش‌های ضدبارداری هورمونی دیگر مانند تزریق پروژسترون یا ایمپلنت نیز می‌توانند چنین تاثیری داشته باشند.

هورمون دیگری که در رابطه با میل جنسی زنان دارای اهمیت است، هورمون مردانه تستوسترون نام دارد. شاید این موضوع عجیب به نظر برسد، اما بدن زنان به سطح مشخصی از هورمون تستوسترون نیاز دارد. میل جنسی زنان و برانگیختگی جنسی آنان تحت تاثیر همین هورمون قرار می‌گیرد.

 

منبع: netdoctor به نقل از سلامتیسم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *