بازدید این صفحه: 600
تاثیر مصرف پروبیوتیک ها بر کاهش مشکلات خواب ناشی از استرس

تاثیر مصرف پروبیوتیک ها بر کاهش مشکلات خواب ناشی از استرس

تاثیر مصرف پروبیوتیک ها بر کاهش مشکلات خواب ناشی از استرس

 

پروبیوتیک ها فیبرهای غیرقابل هضمی‌اند که باعث تقویت باکتری های خوب روده می شوند. با این حال به تازگی پژوهشگران دانشگاه کلورادو به این نتیجه رسیده اند که فیبرهای موجود در پروبیوتیک ها می توانند به مشکلات خواب ناشی از استرس کمک نمایند.

پژوهشگران در این تحقیق، به موش های آزمایشگاهی برای چندین هفته رژیم غذایی پروبیوتیک دادند و سپس برای ایجاد استرس، آنها را در معرض شوک قرار دادند. گروه کنترل برای مقایسه با موش های که قبل از شوک پروبیوتیک مصرف نکرده بودند استفاده شدند.

آن ها دریافتند که موش های تغذیه شده با پروبیوتیک ها اختلالی در میکروبیوم های روده تجربه نکردند و در مقایسه با گروه موش های که رژیم غذایی ویژه را دریافت نکرده بودند سریع تر به الگوی خواب سالم بازگشتند.

دکتر رابرت تامسون عضو ارشد گروه تحقیقاتی، در این خصوص می گوید: شوک استرس زا ایجاد شده در موش ها معادل با یک دوره پراسترس در انسان ها نظیر تصادف با اتومبیل یا مرگ یک عزیر بود.

وی در ادامه افزود: مجموعه مطالعات بعدی در مورد بررسی این موضوع خواهد بود که آیا پروبیوتیک ها می توانند به انسان ها در حفظ و بازسازی میکروبیوم های روده و احیای الگوی نرمال خواب بعد از یک استرس پس از سانحه کمک کنند.

به گفته پژوهشگران، درصورت اثبات تاثیر مصرف پروبیوتیک بر کاهش استرس، افزودن آن به رژیم غذایی می تواند شیوه حفاظتی خوبی برای مقابله با اضطراب باشد.

غذاهای حاوی پروبیوتیک شامل موز، پیاز، سیر، تره فرنگی، مارچوبه، کنگر فرنگی، سویا و خوراکی های تهیه شده از گندم سبوس دار می باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *