بازدید این صفحه: 581
نقش ویتامین D در کاهش ریسک عفونت تنفسی

نقش ویتامین D در کاهش ریسک عفونت تنفسی

نقش ویتامین D در کاهش ریسک عفونت تنفسی

 

ویتامین D موسوم به ویتامین نورخورشید نه تنها باعث بهبود سلامت ماهیچه ها و استخوان ها می شود، بلکه با تقویت میزان پپتیدهای آنتی میکروب (مواد طبیعی شبه آنتی بیوتیک) موجود در ریه ها از بدن در مقابل عفونت ها ی تنفسی محافظت می کند. عفونت های حاد تنفسی نظیر ذات الریه علت اصلی مرگ و میر جهانی هستند.

کارلوس کامارگو عضو گروه تحقیقاتی از بیمارستان عمومی ماساچوست، در این خصوص می گوید: بیشتر افراد می دانند که ویتامینD برای سلامت استخوان ها و عضلات مفید است. تحقیقات ما نشان می دهد که این ویتامین به بدن در مقابله با عفونت تنفسی کمک می کند.

نتایج تحقیقات بیانگر آن است که مصرف روزانه یا هفتگی مکمل ویتامین D موجب کاهش قابل توجه ریسک عفونت حاد تنفسی در افراد مبتلا به کمبود شدید ویتامین D (کمتر از ۲۵۵ نانومول در لیتر) می شود.

در این مطالعه تیم تحقیق حدود ۱۱ هزار شرکت کننده را در ۲۵ آزمایش بالینی در ۱۴ کشور از جمله هند، بریتانیا، آمریکا، ژاپن، افغانستان، بلژیک، ایتالیا، استرالیا و کانادا مورد بررسی قرار دادند.

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی
  1. مصطفی رحیمی

    عزیزان سلام . روز خوبی داشته باشید . یک سوال : دکتر محمد اسماعیل هادی زاده که جراحی بینی کج انجام میدن آدرس مطبشون کجاست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *