بازدید این صفحه: 492
استرس مداوم باعث افزایش وزن می شود

استرس مداوم باعث افزایش وزن می شود

استرس مداوم باعث افزایش وزن می شود

 

نتایج مطالعات جدید محققان حاکی از آن است افرادی که تحت شرایط استرس‌های مداوم می‌باشند، بیشتر در معرض ریسک ابتلا به چاقی هستند. همچنین استرس‌های مداوم با مشکلات جسمی و روانی مختلفی مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی و بی خوابی در ارتباط می‌باشد.

 محققان کالج لندن در این پژوهش به بررسی اطلاعات بیش از ۲۵۰۰ زن و مرد ۵۴ سال به بالا برای مدت چهار سال پرداختند و به این نتیجه رسیدند که استرس‌های روزانه موجب می‌شود فرد بیشتر در معرض افزایش وزن قرار گیرد.

در این مطالعه، نمونه موی هر کدام از شرکت کنندگان به منظور ارزیابی سطح هورمون کورتیزول مورد آزمایش قرار گرفت. هورمون کورتیزول در مواقع استرس در جریان خون فرد وارد می‌شود. در صورتیکه فرد تحت استرس‌های مداوم باشد سطح هورمون کورتیزول بدن او بالاتر خواهد رفت.

در مطالعات پیشین سطح کورتیزول در خون یا بزاق اندازه گیری شده بود اما این اندازه‌گیری‌ها تحت تاثیر فاکتورهای دیگر قرار داشت که نتایج مطالعه را غیر قابل اعتماد کرده بود.

براساس گزارش خبرگزاری شینهوا، در این پژوهش،علاوه بر ارزیابی سطح کورتیزول، وزن بدن شرکت کنندگان هم تحت کنترل قرار گرفت و مشخص شد که بالا بودن سطح هورمون کورتیزول با افزایش سایز دور کمر در ارتباط است.

 

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *