بازدید این صفحه: 1258
برخی راهکارهای طبیعی برای بهبود سلامت مغز

برخی راهکارهای طبیعی برای بهبود سلامت مغز

برخی راهکارهای طبیعی برای بهبود سلامت مغز

 

متخصصان معتقدند که با بکارگیری برخی راهکارهای طبیعی می توان سلامت روان خود را بهبود بخشید. برخی از راهکارهایی که توصیه می شود را در ادامه مطلب بیان می کنیم.

داشتن خواب کافی

بسیاری از افراد از خواب کامل ۸ ساعتی در طول شب غافل هستند. عدم خواب کافی موجب افزایش استرس و حتی گرسنگی می شود. برای داشتن یک خواب خوب منظم، هر شب سر یک ساعت معین به رختخواب روید، قبل از خواب از نور مانیتور و موبایل پرهیز کنید و دمنوش های آرامش بخش بنوشید.

مصرف ماست

پژوهش های جدید محققان حاکی از آن است که  پروبیوتیک یافت شده در ماست و مکمل ها می توانند موجب کاهش اضطراب و استرس شوند. اختلالات اضطراب از متداول ترین مشکلات سلامت روان هستند.

تمرین تمرکز حواس

نوعی مدیتیشین موسوم به تمرکز حواس، شیوه معروفی برای تسکین اضطراب و افسردگی روزانه است. در این تکنیک لازم است که شما مجددا بر حواس تان تمرکز نمایید، نظیر توجه بیشتر به رنگ ها و بوهای متفاوت در اطراف تان یا طرز نفس کشیدن تان. مطالعات نشان می دهد در بسیاری موارد تمرکز حواس شیوه موثر درمان دوری از افکار منفی می باشد.

کاهش مصرف قهوه

برخی مواقع  کاهش مصرف قهوه می تواند به بهبود سلامت روان کمک کند. اگرچه برخی مطالعات هم نشان داده اند که مصرف قهوه از مغز در مقابل زوال عقل یا سایر اختلالات شناختی محافظت می کند ولی مصرف بیش از ۴ فنجان در روز، یا حدود ۴۰۰ میلیگرم کافئین، می تواند عوارض جانبی شدیدی به همراه داشته باشد و فرد را در آستانه بی قراری، تحریک پذیری، ضربان تند قلب و عصبانیت قرار دهد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

ویتامین D فواید متعددی برای سلامت دارد. تحقیق جدید نشان می دهد عدم وجود ویتامین کافی در بدن موجب افزایش علائم منفی در سلامت روان می شود. یافته های اخیر، رابطه بین میزان پایین ویتامین D و اختلالات شناختی را در سرعت پردازش و فصاحت کلام نشان داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی
  1. نجمه سادات موسوی .

    من توی سن ۴۰ سالگی اختلال حواس داشتم . دلیلش مشخص نبود خیلی وضع ذهنی و حافظه ای بدی داشتم خیلی جاها رفتم . آخر سر رفتم آزمایشگاه آزادی اونا فهمیدند دلیلش داروی بیهوشی و کورتون بوده بعد تحت درمان دارویی قرار گرفتم . آزمایشگاه آزادی الان نزدیک سلسبیل است . توی تلگرام کارهاشون هست : azadilaboratory@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *