بازدید این صفحه: 451
باکتری های غذا عامل برخی از سقط جنین ها

باکتری های غذا عامل برخی از سقط جنین ها

باکتری های غذا عامل برخی از سقط جنین ها

 

لیستریا، باکتری رایج ناشی از غذا، همواره با عوارض منفی بر بارداری، به خصوص در ماه پایانی مرتبط می باشد. به تازگی پژوهشگران دانشگاه ویسکانسین-مدیسن آمریکا به این نتیجه رسیده اند که این باکتری در اوایل باداری هم فاکتور پرخطری بحساب می آید.

این پژوهشگران تاکید می کنند زنان باردار باید از خوردن بسیاری از غذاهای حاوی لیستریا، که از آن جمله می توان به شیر پاستوریزه نشده و پنیر تازه، جوانه های خام، خربزه و گوشت های نمک سودشده اشاره کرد، پرهیز کنند زیرا باکتری موجود در این غذاها باعث سقط جنین و مشکلات پس از زایمان می شوند.

در این تحقیق چهار میمون باردار با دوز مشخصی از باکتری لیستریا تغذیه شدند. در هیچ یک از میمون ها تا مراحل پایانی بارداری علائم مشخص عفونت در آنها پدیدار نشد. ولی بعد از مرگ جنین میمون ها، نمونه بافت آنها مورد آزمایش قرار گرفت و پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که لیستریا به جفت و همچنین اندومتر حمله کرده است.

پژوهشگران براین باورند که التهاب ناشی از واکنش ایمنی مادر به لیستریا بر جفت هم تاثیر می گذارد و مانع از حفاظت آن از جنین می شود، به همین دلیل آن ها عنوان می کنند لیستریا یا برخی از پاتوژن های دیگر ممکن است عامل برخی سقط جنین های باشند که علت آن تشخیص داده نمی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *