بازدید این صفحه: 469

نیاز نوزادان به مواد مغذی را جدی بگیرید

نیاز نوزادان به مواد مغذی را جدی بگیرید

 

نوزادان در طول ۱۰۰۰ روز اول زندگی خود نسبت به بزرگسالان، بیش از ۵ برابر به مواد مغذی در روز نیاز دارند، در غیراینصورت امکان دارد که دچار اختلال شناختی شوند.

متخصصان معتقدند آهن یکی از عناصر اصلی و مهمی می باشد که نه تنها برای تولید هموگلوبین، بلکه برای رشد مغز نیز لازم و ضروری است. مادران باید بدانند زمانیکه نوزادشان با ذخایر آهن بدنیا می آید، نرخ رشد سریع آنها ممکن است مانع از تامین سایر نیازهایشان شود، به همین دلیل باید سایر منابع ضروری را نیز دریافت نمایند.

به گفته متخصصان، کودکانی که سوء تغذیه دارند به نسب سایر کودکان، آسان تر مبتلا به عفونت می شوند و روند درمانی سخت تری دارند، زیرا سیستم ایمنی شان دچار اشکال می باشد، به همین دلیل نوزادان به نسبت افراد بزرگسال، ۵ برابر بیشتر نیاز به مواد مغذی دارند.

دریافت مواد مغذی درست و مراقبت در طول این دوره، روند خوب رشد و همچنین توانایی یادگیری و عملکرد را در آینده تعیین می کند. متخصصان تاکید می کنند که مادران باید رژیم غذایی برنامه ریزی شده ای را برای نوزادشان داشته باشند که شامل کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی باشد. مصرف پروتئین نیز برای رشد ضروری می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *