بازدید این صفحه: 511

پیشگیری از مرگ ناشی از بیماری های قلبی با مصرف میوه و سبزی

پیشگیری از مرگ ناشی از بیماری های قلبی با مصرف میوه و سبزی

 

متخصصان حوزه سلامت براین باورند که تشویق مردم سراسر جهان به مصرف مقدار بیشتری میوه و سبزی، باعث کاهش چشمگیر معلولیت و مرگ زودهنگام ناشی از بیماری‌های قلبی می‌شود.

پژوهشگران در تحقیقی  به بررسی اطلاعات و تحقیقات انجام شده در گذشته پرداختند تا نشان دهند که چگونه مصرف میوه و سبزی می‌تواند بر تعداد سال‌های از دست رفته عمر به علت معلولیت یا مرگ زودهنگام(DALYs) در ۱۹۵۵ کشور جهان تاثیر بگذارد. هر DALY به مفهوم یک سال از دست رفته از زندگی در شرایط سلامتی است.

نتایج این تحقیق حاکی از آن است که مصرف حجم کم میوه‌ها علت ۵۷ میلیون سال از دست رفته عمر به علت معلولیت یا مرگ زودهنگام می‌باشد و عدم مصرف کافی سبزیجات به بیش از ۴۴ میلیون سال از دست رفته عمر به علت معلولیت یا مرگ زودرس منجر می‌شود.

علاوه براین، این تحقیق نشان می‌دهد که سهم بیماری‌های قلبی ناشی از عدم مصرف کافی میوه در رواندا در پایین‌ترین میزان (پنج درصد) و در بنگلادش در بالاترین سطح (۲۳ درصد) بوده است. همچنین سهم بیماری‌های قلبی ناشی از عدم مصرف کافی سبزی در کره شمالی در پایین‌ترین میزان (شش درصد) و مغولستان در بالاترین سطح (بیش از ۱۹ درصد) بوده است.

براساس گزارش هلث دی نیوز، پژوهشگران یادآور شدند که پردرآمدترین کشورها کمترین سهم ابتلا به بیماری‌های قلبی ناشی از عدم مصرف کافی میوه و سبزیجات را داشته‌اند. همچنین تلاش‌ها برای ارتقای وضعیت مصرف میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به افزایش میلیون‌ها سال به طول عمر افراد در سراسر جهان منجر شود.

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *