بازدید این صفحه: 1256

دلایل تغییرات ناگهانی سایز سینه در زنان

دلایل تغییرات ناگهانی سایز سینه در زنان

 

شاید شما هم  در مراحل مختلف زندگی تغییراتی در اندازه سینه  تجربه کرده باشید. برخی مواقع تغییر در رژیم غذایی موجب کوچک شدن سینه ها و از طرف دیگر بارداری موجب بزرگ شدن سینه ها می شود، بعضی مواقع این تغییرات موجب نگرانی در خانم ها می شود زیرا بعضی خانمها با سینه های کوچک راحت هستند و برخی دیگر سینه های بزرگ دوست دارند.علت بزرگ شدن سینه  

در ادامه این مطلب فاکتورهای مشترکی که باعث این تغییرات می شود را معرفی می کنیم.

افزایش وزن 

بافت سینه شامل بافت چربی است، وقتی میزان چربی در بدن با افزایش وزن بالا می رود سایز سینه هم بزرگتر می شود بنابرین وقتی شما وزن خود را از دست می دهید سایز سینه مجددا کوچک می شود.

بارداری

تغییر اندازه سینه ها در دوران بارداری امری کاملاً طبیعی می باشد. چندین هورمون مسئول پمپاژ خون به بافت ها هستند. در برخی خانمها درد، خارش و تورم ممکن است رخ دهد و در برخی خانم ها این روند تا پایان بارداری ادامه دارد.

پیشگیری از بارداری

قرص های ضد بارداری به دلیل اینکه حاوی استروژن هستند، تا اندازه ای باعث رشد سینه ها می شوند. در سن بلوغ استفاده از استروژن تغییرات ناگهانی را ایجاد می کند. در برخی دختران تغییرات تدریجی موجب نگرانی می شود اما رشد سینه در این در دوره طبیعی است. در برخی خانم ها هم اندازه سینه هنگام مقاربت جنسی، مانند ضربان قلب و فشار خون افزایش می یابد.

قاعدگی زنان

بعد از روز تخمک گذاری، استروژن و پروژسترون سینه ها را حجیم تر می کند، که دلیل آن به خاطر چرخش بالای خون در ناحیه ی سینه می باشد. برخی مواقع هم جمع شدن آب موجب می شود سینه ها بزرگ تر دیده شوند. در صورتی که بعد از دوره ماهانه سینه ها به حالت اولیه برنگشت به پزشک مراجعه نمایید.

یائسگی

بعد از دوره قاعدگی افزایش سایز سینه ها معمولا به خاطر بافت های چربی است. امکان دارد بخش بافت غده ها کاهش و بافت چربی افزایش پیدا کند و سینه ها بزرگ به نظر بیایند.

در صورتی که متوجه تغییراتی در سایز و توده کنار سینه شوید، نیاز است به پزشک مراجعه کنید. در بیشتر مواقع جزئی هستند اما اگر توده دردناک باشد باید جدی بگیرید.

 

منبع: نمناک

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *