بازدید این صفحه: 1946
آزمایش و بررسی شیر سینه جایگزین ماموگرافی در زنان جوان

آزمایش و بررسی شیر سینه جایگزین ماموگرافی در زنان جوان

آزمایش و بررسی شیر سینه جایگزین ماموگرافی در زنان جوان

 

به دلیل اینکه ماموگرافی مناسب سینه های متراکم زنان جوان نمی باشد، دانشمندان شروع به جستجوی سایر ابزار بررسی سرطان سینه کردند. در مطالعات اولیه، پژوهشگران گزارش امیدبخشی را در مورد تکنیک جدیدی ارائه کردند. نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد بزودی آزمایش و بررسی شیر سینه می تواند جایگزین ماموگرافی در زنان جوان شود.

روشنک اصل باغ، عضو ارشد گروه تحقیقاتی از دانشگاه کلارکسون نیویورک، در این خصوص می گوید: ما متوجه تغییراتی در پروتئین شیر در سینه زنان مبتلا به سرطان پستان در مقایسه با زنان بدون ابتلا به این بیماری شدیم. این پروتئین ها ممکن است نشانگر زیستی سرطان سینه باشند. به گفته وی، این مطالعه پایلوت و فقط شامل ۱۰ نمونه بوده است. تحقیقات بیشتری برای تایید این نتایج نیاز است.

به گفته متخصصان، تشخیص سرطان سینه در زنان جوان به دلیل ایکنه بافت سینه بسیار متراکمی دارند، دشوار است و از طریق تصویربرداری به خوبی این بیماری قابل تشخیص نمی باشد.   در این مورد، نشانگر زیستی که ممکن است علامت یک بیماری، یک فرایند عادی بیولوژیک یا واکنش های دارویی باشد، می تواند نشانه بیماری باشد.

حال نتایج مطالعات جدید حاکی از آن است که شیر سینه می تواند دسترسی به سلول های مخاطی پنهان در بافت سینه را فراهم سازد چراکه اکثر سرطان های سینه از این سلول ها نشات می گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *