بازدید این صفحه: 669
درمان افسردگی با یوگا و تنفس عمیق

درمان افسردگی با یوگا و تنفس عمیق

درمان افسردگی با یوگا و تنفس عمیق

نتایج تحقیقات پژوهشگران در مرکز پزشکی دانشگاه بوستون نشان می دهد که یوگا و تنفس عمیق ممکن است به تسکین علائم افراد مبتلا به افسردگی کمک کند. در مطالعه مقدماتی پژوهشگران اقدامات مبتنی بر یوگا را جایگزین درمان یا مکمل درمان بیماری افسردگی کردند. افسردگی یک اختلال رفتاری شایع می باشد که با ناراحتی مداوم و از دست دادن حس علاقه همراه است.

در این تحقیق، شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند: گروه دوز بالا یا گروه دوز پایین. گروه دوز بالا در هفته در سه جلسه ۹۰ دقیقه ای در کلاس یوگا شرکت می کردند و در خانه هم تمارین را انجام می دادند. گروه دوز پایین دو جلسه ۹۰ دقیقه ای در هفته بعلاوه تمارین خانگی بودند.

آن ها نتیجه گرفتند کلاس های دو بار در هفته در مقایسه با سه بار در هفته در حالیکه کمتر بودند اما دارای فواید مشابهی در بهبود خلق و خو بودند. همچنین پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که تاثیر  همزمان یوگا و نفس کشیدن عمیق به اندازه درمان با داروهای ضدافسردگی بود، حال آنکه داروهای افسردگی دارای عوارضی نظیر حالت تهوع و بیخوابی هستند اما یوگا هیچ واکنش ناخوشایندی ندارد.

یوگا دارای سبک های متفاوتی است اما در این مطالعه از یوگا آین گار انجام شد. یوگای آین‌گار شکلی از یوگا است که تمام مولفه‌های تناسب فیزیکی را در بر می‌گیرد و بر تنظیم ساختمانی بدن و راحتی ذهنی تمرکز دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *