بازدید این صفحه: 806

جایگزین های شیر گاو باعث کوتاهی قد کودکان می شوند

جایگزین های شیر گاو باعث کوتاهی قد کودکان می شوند

نتایج تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهد کودکانی که شیر سویا، بادام یا سایر جایگزین های شیر را می خورند در مقایسه با کودکان مصرف کننده شیر گاو، کمی کوتاه قدتر هستند. براساس نتایج این تحقیق، از بین بیش از ۵۰۰۰ کودک کانادایی ۲ تا ۶ ساله، کودکانی که روزی سه فنجان شیر غیرگاوی می نوشیدند ۱.۲۷ سانتیمتر کوتاه تر از کودکانی بودند که به همین میزان شیرگاو می نوشیدند.

به گفته پژوهشگران، مواد مغذی موجود در جایگزین های مختلف شیر به شکل وسیعی متفاوت است و این فرض منطقی است که کمبود پروتئین، چربی و سایر مواد مغذی در کودکان موجب کوتاه قدی آنها شود.

به گفته ارین کوریگان، عضو گروه تحقیقاتی از بیمارستان کودکان نیکلاس در فلوریدا، بجز شیر سویا، سایر محصولات غیرلبنی حاوی هیچ پروتئینی نیستند. شیر نارگیل حاوی میزان نسبتا زیادی چربی است، اما بسیاری از جایگزین های شیرگاو چربی کمی دارند که برای افراد بزرگسال مناسب بوده اما برای کودک نوپا نه.

در مجموع پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که بین نوع شیر مصرفی کودک و قدش در ۳ سالگی ارتباط وجود دارد. به ازای مصرف هر فنجان شیر غیرگاوی در روز، کودکان به طورمیانگین ۰.۴ سانتیمتر کوتاه تر از حالت نرمال در چنین سنی بودند. به عبارت دیگر، به ازای مصرف روزانه هر فنجان شیرگاو، کودکان ۰.۲ سانتیمتر بلندتر از حالت نرمال هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *