بازدید این صفحه: 2359
پیشگیری از یائسگی زودهنگام با مصرف پروتئین گیاهی

پیشگیری از یائسگی زودهنگام با مصرف پروتئین گیاهی

پیشگیری از یائسگی زودهنگام با مصرف پروتئین گیاهی

 

نتایج تحقیق جدید پژوهشگران در دانشگاه ماساچوست و هاروارد، نشان می دهد مصرف پروتئین های گیاهی نظیر غلات کامل سبوس دار و سویا از بروز یائسگی زودهنگام در زنان پیشگیری می کند.

به گفته محققان، مصرف پاستا غنی شده، نان حاوی سبوس و غلات به شگل چشمگیری با کاهش این ریسک مرتبط هستند، درحالیکه این رابطه مشابه در مورد خوردن منابع حیوانی پروتئین مشاهده نشد.

به گفته مگان بوتوت، سرپرست تیم تحقیق، درک بهتر از نحوه ارتباط مصرف پروتئین گیاهی رژیمی با پیری تخمدان می تواند روش هایی را برای زنان به منظور اصلاح ریسک ابتلا به یائسگی زودهنگام و شرایط سلامت مرتبط با آن شناسایی کند.

این مطالعه شامل ۱۱۶ هزار زن ۲۵ تا ۴۲ ساله بود که از سال ۱۹۸۹ تحت نظر بودند. محققان دریافتند زنانی که حدود ۶.۵ درصد از کالری روزانه شان شامل پروتئین گیاهی بود ۱۶ درصد با کاهش ریسک یائسگی زودهنگام در مقایسه با زنانی که ۴ درصد کالری روزانه شان پروتئین گیاهی بود مواجه بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی
  1. تمام خانواده ما یائسگی زودرس داشتن . من خودم خیلی نگران شدم از ۳۳ سالگی افتادم دنبال علاج ولی هیچ متخصصی نمی دونست چیکار باید بکنه یه مشت دارو می دادن که یه بار واسه مصرف یه داروی ۲۰۰ هزار تومنی تمام موهام ریخت خیلی داغون شده بودم و افسرده تا اینکه یکی از دوستای قدیمیم خانم دکتر عطار شاکری رو بهم معرفی کرد رفتم پیشش یه پیشینه گرفت و بعد با سونو یه معاینه کرد و بهم رژیم غذایی داد و داروهای سبک خیلی حالم بهتر شد الان ۴۸سالمه هیچ مشکلیم ندارم خدا و شکر . تشکر می کنم از دکتر عطارشاکری دستش درد نکنه . خواستم با بقیه خانم ها در میون بذارم این مطلب رو دکتر من توی ونک کار میکنه http://www.dr-atarshakeri.ir/ شماره مطب هم هست : ۰۲۱۸۸۰۳۲۳۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *