بازدید این صفحه: 2902

رابطه بین گرگرفتگی و خطر ابتلا به افسردگی

رابطه بین گرگرفتگی و خطر ابتلا به افسردگی

 

نتایج تحقیقات جدید پژوهشگران که در مجله NAMS (انجمن یائسگی آمریکای شمالی) منتشر شده است، رابطه بین گُرگرفتگی و ریسک بالای افسردگی را نشان می دهد. با افزایش سن خطر ابتلا به افسردگی بخصوص در زنان افزایش می یابد و از آنجائیکه سن جمعیت در حال افزایش است باید توجه بیشتری بر این اختلال مرتبط با سن شود.

اگرچه بررسی های قبلی رابطه بین گُرگرفتگی و علائم افسردگی را نشان داده اند، اما تحقیق جدید نگاه ویژه ای به تاثیر گُرگرفتگی بر ریسک بروز افسردگی در زنان ۶۵ سال به بالا دارد. نتایج این تحقیق مبتنی بر تحلیل اطلاعات بیش از ۱۵۰۰ زن استرالیایی ۶۵ تا ۷۹ سال بود.

نتایج مطالعه اثبات کرد که گرگرفتگی های مداوم از فاکتورهای پرخطر دارای ارتباط مستقل با علائم متوسط تا حاد افسردگی می باشد. سایر فاکتورها شامل زندگی در خانه سالمندان، خدمت به عنوان پرستار به یک شخص دیگر، سیگاری بودن، یا درد در ناحیه ماهیچه های لگن است. از سوی دیگر زنان دارای شریک زندگی و زنان شاغل کمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

به گفته دکتر جوآن پینکرتون، عضو ارشد تیم تحقیقاتی، زنان مسن باید از لحاظ افسردگی تحت نظر قرار گیرند بخصوص اگر مشکل اسکان داشته باشند و یا از گرگرفتگی یا درد در ناحیه ماهیچه های لگن رنج ببرند.

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *