بازدید این صفحه: 715

ورزش برای مبارزه با چاقی بی‌فایده است!

ورزش برای مبارزه با چاقی بی‌فایده است!

ورزش در تلاش برای مبارزه با چاقی  بی‌فایده است.  این جمله شاید غافلگیرانه به نظر بیاید اما این موضوع چیزی است که تحقیقات مختلف و متنوع راجع به نقش ورزش به تنهایی در کاهش وزن نشان داده است.

 به نقل از پایگاه یونیورسیتی هرالد، برای روشن شدن این موضوع باید به این نکته اذعان داشت که قطعا ورزش برای بدن و ذهن مفید است، اما تحقیقات مختلف نشان داده است که ورزش به تنهایی برای مبارزه با چاقی کافی نیست.

البته کسانی هستند که تنها با ورزش موفق به رسیدن به تناسب اندام شده‌اند اما باید توجه داشت که این افراد در اقلیت هستند و این موضوع برای همه صدق نمی‌کند.

تحقیقات حاکی از اینست میزان انرژی مصرفی در طول ورزش با مقدار کاهش وزن ارتباطی ندارد. یک پژوهش دیگر قبل از این نشان داد فعالیت بدنی تنها بخش کمی از کاهش وزن را موجب می‌شود و تاثیر زیادی ندارد.

دیوید آلیسون یک متخصص چاقی و پژوهشگر دانشگاه آلاباما توضیح می‌دهد که انجام ورزش نسبت به آنچه افراد پیش‌بینی می‌کنند و انتظار دارند، تاثیر کمتری در لاغر شدن دارد.

نتایج این تحقیقات گفته‌های همیشگی مربیان فیتنس و بدنسازی راجع به میزان کالری ورودی و خروجی مبنی بر اینکه تا وقتی ورزش می‌کنید هرچه می‌خواهید بخورید را نقض می‌کند. واقعیت شوکه‌کننده این است که افراد همواره وزن بیشتری نسبت به آنچه از دست می‌دهند، دریافت می‌کنند.

مکس ویشنوفسکی این مساله را اینگونه توضیح می‌دهد که تقریبا نیم کیلوگرم چربی حاوی ۳۵۰۰ کالری انرژی است. اگر فرد روزانه ۵۰۰ کالری توسط رژیم غذایی و ورزش از دست بدهد یک هفته طول خواهد کشید تا ۳۵۰۰ کالری را مصرف کند.

این در حالی است که اکثر افراد روزانه بیش از ۵۰۰ کالری به بدن خود وارد می‌کنند. به طور خلاصه، مردم بیش از آنچه از دست بدهند کالری دریافت می‌کنند.

بنابراین واقعا برای کاهش وزن چه باید کرد؟

پژوهش صورت گرفته توسط انجمن ملی نظارت و کنترل وزن نشان داد کسانی که در کاهش وزن و حفظ تناسب اندام خود موفق بوده‌اند تنها به ورزش نپرداختند، بلکه نسبت به کالری ورودی به بدنشان آگاه و دقیق بوده‌اند.

امروزه پیشنهاد پزشکان به افراد مختلف تمرکز بر روی خوراک سالم و کم کردن میزان کالری ورودی به بدن به روشی پایدار و قابل تحمل است.

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *