بازدید این صفحه: 844

تاثیر رژیم مدیترانه‌ای در پیشگیری از سرطان روده

تاثیر رژیم مدیترانه‌ای در پیشگیری از سرطان روده

متخصصان سلامت به بررسی دقیق فاکتورهای رژیم غذایی مدیترانه‌ای پرداختند که می‌تواند از خطر ابتلا به سرطان روده پیشگیری کند.

 در سال‌های اخیر فوائد رژیم غذایی مدیترانه‌ای مورد بحث بوده که از جمله آنها می‌توان به تاثیر آن در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده اشاره کرد.

متخصصان در این مطالعه به طور ویژه به بررسی ارتباط بین مصرف عناصر موجود در این رژیم غذایی به صورت جداگانه و ترکیبی و خطر ابتلا به پولیپ پیشرفته روده پرداختند.

سرطان روده از پولیپ پیشرفته ناشی می‌شود هرچند احتمال بدخیم شدن پولیپ ها به فاکتورهای مختلف از جمله سایز، ساختار و موقعیت آنها وابسته است.

در این بررسی که روی ۸۰۸ فرد ۴۰ تا ۷۰ انجام شده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای که حاوی میوه، سبزی، خشکبار، غلات و ماهی است استفاده شده است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان با مطالعه افرادی که دچار پولیپ روده بودند و افرادی که این مشکل را نداشتند دریافتند بین ترکیب غذایی موجود در رژیم مدیترانه‌ای و خطر سرطان روده ارتباط وجود دارد. به این ترتیب که افراد مبتلا به پولیپ روده پیشرفته به طور معمول از میزان کمتری از مواد غذایی موجود در رژیم مدیترانه مصرف می‌کنند.

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *