بازدید این صفحه: 584

مصرف «رژهای لب» زمینه‌ساز ابتلا به سرطان، سقط جنین و تشنج

میزان دریافت سرب از طریق استفاده از رژ لب می‌تواند تا اندازه‌ای بالا باشد که منجر به سقط جنین و تشنج شود، حتی گفته می‌شود که سرب و سایر فلزات سنگین موجود در آن می‌تواند موجب ابتلا به سرطان شود.

پاسخ به این سؤال که آیا سرب موجود در رژهای لب برای بدن شما خطرناک هستند یا  خیر بستگی به آن دارد که شما این سؤال را از چه‌کسی بپرسید؛ سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اعتقاد دارد که میزان سرب موجود در رژ لب‌های آزمایش‌شده به‌اندازه‌ای بالا نبوده که برای سلامتی انسان خطرات جدی ایجاد کند در حالی که پژوهشگران مستقل می‌گویند میزان دریافت سرب از این طریق می‌تواند تا اندازه‌ای بالا باشد که منجر به سقط جنین و تشنج شود حتی گفته می‌شود که سرب و سایر فلزات سنگین موجود در آن می‌تواند موجب ابتلا به سرطان شود.

برنامه ملی سم‌شناسی ایالات متحده از سازمان‌های دولتی مانند مؤسسه ملی بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تشکیل شده است؛ این برنامه سرب را در رده عوامل ایجاد سرطان برای انسان طبقه‌بندی کرده است.

فلز سرب به‌صورت طبیعی در خاک یافت شده و در ساختار بسیاری از وسایل از لوله و باتری گرفته تا مصالح ساختمانی و رنگدانه‌های لوازم آرایش به کار می‌رود.

در سال ۲۰۰۹ FDA آمریکا نخستین گزارش از یافته‌های خود را درباره سرب منتشر کرد سپس دانشمندان میزان سرب را در ۴۰۰ رژ لب مورد بررسی قرار دادند و حاصل این تحقیقات که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۱ منتشر شد، نشان داد که تمامی نمونه‌های آزمایش‌شده دارای سرب بوده‌اند اما FDA مدعی است که میزان این فلز آن‌قدر بالا نبود که خطری جدی به‌دنبال داشته باشد!

میانگین غلظت سرب در نمونه‌های رژ لب مورد آزمایش برابر با ۱/۱۱ قسمت در میلیون (ppm) به دست آمده و دامنه تغییرات آن از ۰/۰۲۶ تا ۷/۱۹ واحد بوده است؛ FDA حداکثر مقدار مجاز سرب در لوازم آرایش را به‌میزان ۲۰ پی‌پی‌ام مجاز می‌داند بنابراین مقادیر به دست آمده نسبتاً ناچیز بوده‌اند.

به‌عنوان مثال در هوای پر از گرد و غبار یک خانه مقدار سرب می‌تواند به صدها ppm برسد، با این حال، پژوهشگران سرب موجود در لوازم آرایشی را مشکل‌ساز می‌دانند.

فروش طرح گلدوزی
  1. admin

    |Author

    دوست گرامی شما هر روز با اسمهای مختلف زیر پست ها کامنت تبلیغی میزارید .. ما انقدر هم که شما فکر میکنید ساده نیستیم . دفعه بد تکرار بشه بلاکتون میکنیم.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *