بازدید این صفحه: 567

پرخوری سبب کندی و سستی فعالیت‌های مغزی می‌شود

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: زیاد شدن کار معده و متعاقباً ضعیف شدن این عضو و کندی و سستی فعالیت‌های مغزی از عوارض پرخوری است.

 محمد انصاری‌پور درباره دلایل جویدن کامل غذا اظهار کرد: هضم گوارشی غذا از دهان شروع می‌شود, خوب جویدن غذا باعث می‌شود که مواد غذایی به‌طور کامل با بزاق دهان آغشته شود, لازم است هر لقمه غذا تا نرم شدن کامل (حدود ۲۰ تا ۳۰ بار) جویده شود.

وی افزود: هضم معدی با ترشح شیره معده و حرکات مکانیکی قسمت انتهایی صورت می‌پذیرد, این حرکات معده دو تا سه بار در دقیقه است و به‌شکل مالش شدید مثل آسیاب نیست بنابراین هرچه ذرات غذایی بزرگتر باشد, مدت زمان بیشتری در معده می‌ماند و این عمل موجب فرسودگی و ضعف معده می‌شود.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: اگر با عجله غذا بخوریم, زمانی پیام سیری توسط مغز صادر می‌شود که معده کاملاً انباشته و پر شده است, در این صورت مواجه با پرخوری و سوء‌هضم و ضعف معده خواهیم بود.

انصاری‌پور ادامه داد: امروزه ثابت شده که اگر ذرات غذایی خارج‌شده از معده بزرگتر از حد طبیعی باشد، می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌هایی مثل آلرژی و روماتیسم شود, مواد درشت خارج‌شده از معده، کبد را هم با مشکل مواجه می‌سازد و خلط خوبی برای بدن تولید نمی‌شود, بدن با بدانباشت مواد زائد و سموم مواجه می‌شود و از تعادل مزاجی خارج می‌شود.

عوارض پرخوری

وی متذکر شد: زیاد شدن کار معده و متعاقباً ضعیف شدن این عضو از عوارض پرخوری است, هر عضوی که مافوق توان آن به کار گرفته شود ضعیف می‌‌شود؛ در پرخوری حتی با سالم بودن معده غذا به‌درستی هضم نمی‌شود یعنی مواد هضم‌نشده وارد فرایند هضم دوم می‌شود که در نتیجه خلط صالح و درستی برای بدن ساخته نمی‌شود, کبد محل تولید اخلاط است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: در هر پروسه هضمی تولید سم ناشی از مواد هضم‌نشده افزایش می‌یابد و کار سلول‌ها را مختل می‌کند, ‌بدن دچار امتلاء یا بد‌انباشت مواد زاید می‌شود و به اعضاء مجاور به‌خصوص قلب و ریه فشار وارد می‌شود.

انصاری‌پور خاطرنشان کرد: پرخوری سبب کندی و سستی فعالیت‌های مغزی می‌شود و سه عضو رئیسه بدن یعنی مغز، کبد و قلب و به‌دنبال آن همه بدن را درگیر می‌کند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *