بازدید این صفحه: 418

اهمیت سبک زندگی سالم در خود مراقبتی

دبیر علمی پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی با اشاره به اهمیت پیروی از سبک زندگی سالم در خودمراقبتی، گفت: مهمترین بخشی که در خودمراقبتی افراد می تواند موثر باشد، سبک زندگی است که نوع تغذیه، فعالیت های فیزیکی و نوع روابط فردی و اجتماعی بخش مهمی از آن است.

داوود شجاعی زاده روز چهارشنبه در اولین روز این کنگره در بیمارستان امام خمینی(ره)، افزود: مساله تغذیه در ایران با توجه به رشد بی رویه مصرف فست فودها که هر روز در سطح جامعه رو به گسترش است، یکی از مشکلات موجود است؛ و لازم است که ما با برنامه ریزی و آموزش، مردم را تشویق به استفاده از غذا های سنتی کنیم.
وی فعالیت فیزیکی را نیز یکی از نیازهای سبک زندگی صحیح عنوان کرد و گفت: کم تحرکی و چاقی در جامعه بیداد می کند و بنا بر گزارش ها، حتی یکی از معضلات آموزش و پرورش چاقی دانش آموزان است که برای مقابله با آن، آموزش ها باید در دوران ابتدایی و سنین پایین برنامه ریزی شود تا در ذهن افراد نهادینه شود.
شجاعی همچنین استرس را بخشی از زندگی طبیعی عنوان کرد و گفت: زندگی انسان با استرس گره خورده است و فردی که حیات دارد استرس هم دارد ولی نکته مهم مدیریت آن است و باید تلاش شود فشارهای رواانی روزمره به سلامت افراد آسیب وارد نکند.
به گفته شجاعی، یکی از مسائل مهم در سبک زندگی پرهیز خانواده ها از هزینه های سالیانه آزمایش های مربوط به سلامت است در حالی که همین افراد هزینه های زیادی برای خرید پوشاک و کالاهای غیر ضرور صرف می کنند.
دبیر علمی پنجمین کنگره ملی، با اشاره به ارتقای سطح سواد سلامت به عنوان یکی از محورهای کنگره گفت: سطح سواد سلامت با آگاهی متفاوت است؛ برای مثال ما شاهد افرادی هستیم که با وجود اطلاع از اسیب های مصرف دخانیات، سیگاری هستند؛ زمانی که صحبت از سواد سلامت می شود به دنبال علم الیقین افراد در مورد مباحث سلامتی هستیم.
وی اضافه کرد: ۴۷۵ مقاله در پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار شرکت داده شده که ۳۳ مقاله توسط سخنران ها در طی روزهای ۴ تا ۶ مرداد در مرکز همایش های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره ) ارائه می شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *