بازدید این صفحه: 1599

تاوان یک لبخند زیبا

یک متخصص پروتزهای دندانی، نسبت به پیامدهای داشتن «لبخند هالیودی» به بهای تهدید سلامت روان، هشدار داد.

دکتر رامین آغنده ، به ماجرای «لبخند هالیودی» اشاره کرد و گفت: ماجرای لبخند هالیودی برای کسانی بود که پشت دوربین بازی می کردند و به عنوان یک عضو موقت، روی دندان های آنها قرار می گرفت و صرفا برای بازی کردن بود و بعد از پایان فیلم برداری از دهان خارج می شد.

وی افزود: چون این هنرپیشه ها، دندان های زیبا و یک ردیف داشتتند، به «لبخند هالیودی» معروف شد.

آغنده ادامه داد: حالا این تمایل در جامعه ایجاد شده که لبخند زیبا را به صورت دائمی در دهان داشته باشند.

این فلوشیپ پروتزهای دندانی، در عین حال یک نکته را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید توجه داشت آن چیزی که مشکلی زیبایی دندان ها را ایجاد می کند، نمی توان بدون حذف علت تخریب دندان ها از بین برود. در واقع باید گفت، آن لبخندی زیباتر است که به واسطه از بین بردن علت تخریب دندان ها ایجاد شده باشد.

وی با اشاره به همایشی که تحت عنوان اخلاق و زیبایی در دندانپزشکی قرار است برگزار شود، افزود: ما تلاش خواهیم کرد در این همایش بدانیم که علت ایجاد مشکل زیبایی دندان چیست و با حذف آن علت، به دنبال ایجاد لبخندی زیبا و با دوام تر باشیم.

آغنده با تاکید بر این مطلب که هر لبخندی می تواند باعث زیبایی شود، تصریح کرد: برخی افراد سلامت روان خود را پای زیبایی می گذارند، بطوریکه با انبوهی از مشکلات اقتصادی مواجه اند، اما چون دنبال زیبایی دندان هستند و هزینه های آن را نمی توانند تامین کنند، به ناچار سراغ همکاران تجربی یا کم تجربه می روند که برای قیمت ارزان، از مواد با کیفیت پایین استفاده می کنند.

وی به افرادی که سراغ زیبایی دندان ها می روند، توصیه کرد یا اصولی درمان کنند و یا اصلا سراغ درمان نروند که عوارض در پی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *