بازدید این صفحه: 505
اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکی,مقالات پزشکی,خبر های جدید از دنیاس پزشکی,marizkhone,khabar,khabar jadid,

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران

tm.jsp

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران:

  قبل از تولید محصول باید به فکر استاندارد بودن آن باشیم

 

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران گفت: براساس فرمايشات مقام معظم رهبري و بند ۲۴ اقتصاد مقاومتي بايد قبل از توليد محصول به فكر استاندارد آن باشيم.

به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب دا)؛ مهندس نیره پيروز بخت صبح امروز در همايش ملي سلامت كه با حضور مسئولين ارشد نظام سلامت كشور در مركز همايش‌هاي بين‌المللي رازي برگزار شد، با اشاره به شعار امسال که دولت و ملت با همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، گفت: بايد اثبات كنيم كه در راستاي سلامت مردم، ارتقاء كيفيت و استانداردها تلاش مي‌كنيم و برای رسیدن به هدف نهايي كه ايمني غذايي است همدل و هم زبان هستيم.

وي با تاکید بر این که سلامت را باید به عنوان یک زنجیره ببینیم تأكيد كرد:  بحث ايمني غذا جايگاه مهم‌تري نسبت به امنيت غذا دارد.

وي درخصوص مؤلفه‌هاي تأثيرگذار در زنجيره غذايي گفت: سازمان‌هاي مرتبط در اين امر، سازمان ملي استاندارد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، سازمان دامپزشكي، وزارت جهاد كشاورزي، توليدكننده‌ها و حتي مصرف‌كننده‌ها هستند و ضرورت دارد كه مصرف‌كننده‌ها را به سويي سوق دهيم كه به سلامت مصرف آنچه مي‌خورند حساس باشند.

رئيس سازمان استاندارد ايران از ديگر مؤلفه‌هاي تأثيرگذار بر زنجيره غذايي به رويكرد محصول محوري به سوي فرآیند محوري اشاره كرد و گفت: وقتي يك زنجيره را مي‌بينيم خواه ناخواه بايد كل فرآيند را در نظر بگيريم و آن فرآیند از مزرعه تا مصرف است.

پيروزبخت در ادامه به بحث كيفيت اشاره كرد و گفت: همه تولیدکنندگان و همینطور مصرف‌كننده‌ها بايد به كيفيت محصولات اهميت بدهند .

وي از ديگر مؤلفه‌هاي تأثيرگذار بر زنجيره غذايي به بحث مقررات فني اشاره كرد و گفت: بايد سلامت سبد كالاي مصرفي مردم را مدنظر قرار بدهيم و برای آن مقررات فنی تدوین کنیم.

وي با بیان اینکه تمام كشورهاي تجاري ملزم به اجراي استانداردها و مقررات فني و ارزيابي محصولات هستند ،گفت:  ما نیز براي حضور در بازارهاي بين‌المللي باید با كمك يكديگر مقررات فني به ويژه در رابطه با سلامت مردم را به كشورهاي طرف قراردادمان اعمال كنيم.

پيروز بخت با بيان اينكه “مناسب بودن محصول براي استفاده” از ديگر مؤلفه‌هايي است كه بايد در زنجيره غذايي مدنظر قرار گيرد، در توضیح گفت: سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت باید سموم یا کود را کنترل کنند ولي نظارت بر ميزان و نحوه استفاده از آنها برعهده این دو سازمان نيست و لازم است با توجه به بحث فرايند محوري كه از اولويت‌هاي ماست به اين مهم نيز توجه شود.

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران به ضرورت کنترل کیفیت محصولات تاکید کرد و گفت: باید به مديريت و تضمين كيفيت بپردازيم و از تضمين كيفيت راضي باشيم.

وي در ادامه اصالت غذا را نيز از ديگر مولفه‌هاي تأثيرگذار بر زنجيره غذايي عنوان كرد و گفت: اهميت اصالت غذا به حدي است كه كالاهاي تقلبي مي‌تواند نقش ايران را در صادرات مواد غذايي به خارج از كشور تحديد كنند.

پيروز بخت با اشاره به اينكه ايران به عنوان عضو فعال در كدكس بين‌المللي است، گفت: بايد به مفاهيم بين‌المللي در بخش غذا از جمله تجزيه و تحليل مخاطره، مديريت مخاطره، تبادل اطلاعات و ارزيابي در معرض مخاطره بودن را هم مدنظر قرار داد.

رئيس استاندارد ملي كشور با اشاره به اينكه اگر همدلي و هم زباني بين دستگاه‌هاي مختلف نباشد، هيچ كدام نمي‌توانيم به صورت انتزاعي كار كنیم و مؤثر باشيم، تأكيد كرد: بايد استاندارد از ابتدا و در توليد محصول مدنظر قرار گيرد.

پيروزبخت در پايان گفت: با توجه به وظيفه‌اي كه داريم آماده همكاري با همه سازمان‌ها براي يكپارچه سازي استاندارد و تدوين و اجراي آن هستيم.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *