بازدید این صفحه: 701
اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکی,مقالات پزشکی,خبر های جدید از دنیاس پزشکی,marizkhone,khabar,khabar jadid,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش ملی هفته سلامت

tm.jsp

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش ملی هفته سلامت:

سیاست های رفاهی دولت، منسجم، هدفمند و اثربخش است

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از خصوصیت های مهم دولت دکتر روحانی، داشتن سیاست های رفاهی منسجم است افزود: رییس جمهور هیچ برنامه ای از رشد را که در آن تعدادی از مردم دچار سختی و گرفتاری شوند را نمی پسندد زیرا معمولا در برنامه های رشد، عده ای از افراد دچار نابرابری و فاصله طبقاتی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر علی ربیعی در همایش ملی هفته سلامت که در سالن همایش های رازی تهران برگزار شد اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با در نظر گرفتن سیاست های رفاهی منسجم، هدفمند و اثربخش از سایر دولت ها متمایز است.

وی گفت: دولت با شناسایی چندین نمونه فقر مانند فقر درمان، مسکن، آموزش، غذا و نیز فقر امنیت اقدامات مهمی را در این حوزه ها انجام داده است و برای حل آنها برنامه های خوبی در نظر گرفته است که در سال ۹۴ دنبال خواهد شد.

دکتر ربیعی با بیان این که دولت ها دو نوع سیاست رفاهی دارند که یکی از آنها سیاست توزیعی و دیگری سیاست تولید محور است، گفت: اصل سیاست های رفاهی دولت بر توانمند کردن آحاد اجتماعی قرار دارد و آرزو داریم در آینده، هر خانواده حد اقل یک شغل داشته باشد و خانواده ها نیز توان خرید خدمات مختلف را داشته باشند.

دکتر ربیعی در ادامه به اقدامات این وزارتخانه در بخش مسکن پرداخت و گفت: در بخش مسکن یارانه و ایجاد تحرک و تسهیلات مسکن را در دستور کار داریم که در آن گروه های پایین اجتماعی، کارگران، بازنشستگان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و دیگر کارمندان سطوح پایین به عنوان جمعیت هدف قرار گرفته اند.

وی تأکید کرد: در راستای اجرای اصل ۳ قانون اساسی، بند ۶ سیاست های ابلاغی سلامت از سوی مقام رهبری، بند ۷ اقتصاد مقاومتی و همچنین سند چشم انداز ۱۴۰۴ یکی از اهداف مهم دولت، تأمین امنیت غذایی و بهره مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی است همان گونه که آرزو آمال امام و رهبران انقلاب این بود که خانه و سفره ای بدون کالری و پروتیین نباشد.

دکتر ربیعی افزود: دولت تدبیر و امید با کنترل و مهار تورم سعی دارد که سیاست های رفاهی را به نحو مطلوب اجرا کند ضمن اینکه تورم انتظاری برای سال آینده حداقل ۲ واحد کمتر از امسال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برنامه های مدونی از جمله برنامه امنیت غذایی مورد توجه است و برای اولین بار این برنامه در ردیف بودجه هدفمندی و غیر هدفمندی یارانه های قرار گرفت و در این راستا برنامه ها و اقداماتی از جمله برای کودکان کمتر از ۶ سال، خانواده های نیازمند، زنان سرپرست خانوار، زنان باردار و همچنین ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان در مهدهای روستایی صورت گرفت.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *