بازدید این صفحه: 524

حدود ۸۰ هزار ایرانی به ام اس مبتلا هستند

.

دبیر دوازدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران با بیان اینکه بیماری ام اس در کشور از شیوع بالایی برخوردار است گفت :حدود ۷۵ تا ۸۰ هزار نفر در کشور از این بیماری رنج می برند.

دکتر محمود عابدینی درباره وضعیت درمان بیماران مبتلا به ام اس افزود: با وجود داروهای جدیدتر، ترکبیات اینترفرون هنوز داروی ردیف اول درمان این بیماری در کشور است که به صورت عضلانی یا زیر جلدی تزریق می شود.

وی ادامه داد:این دارو در کارخانه های ایران ساخته می شود و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان است.

عابدینی اضافه کرد: سایر داروهای مورد نیاز بیماران ام اس که به تولید داخلی می رسند نیز از سوی پزشکان تجویز می شود و مشکل به خصوص درباره تامین داروهای ام اس در کشور وجود ندارد .

وی اظهار کرد:اگربیماری بخواهد داروی خارجی مصرف کند باید مابه التفاوت داروی ایرانی و خارجی را پرداخت کند.
به گفته این متخصص مغز و اعصاب بیماری ام اس جزو بیماری های خاص محسوب می شود.
دکتر عابدینی در ادامه ضمن اعلام خبر برگزاری دوازدهمین کنگره بین المللی ام اس در روزهای ۲۱ و ۲۲ آبان ماه در سالن پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:کنگره سالیانه ام اس یک سال در تهران و یک سال در شهرستان ها برگزار می شود و امسال در استان مازندران پذیرای شرکت کنندگان خواهیم بود.

دبیر دوازدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران افزود: این کنگره با مشارکت انجمن مولتیپل اسکلروز ایران و دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار، فراخوان برای ارسال مقالات داده شده و زمان ارسال مقالات آن ۱۵ مردادماه خواهد بود.
وی در باره محورهای اصلی کنگره گفت :مکانیسم بیماری ام اس، داروها و درمان های جدید بویژه درمان های خوراکی، نقش بعضی از فاکتورها چون ویتامین دی، پرستاری و توانبخشی بیماران ام اس و ژنتیک بیماری از جمله مهم ترین محورهای مورد بحث در کنگره امسال خواهند بود.

عابدینی با بیان اینکه کارگاه ها و پنل هایی برای کنگره تدارک دیده شده است، عنوان کرد: دو کارگاه در خصوص اقدامات پرستاری و توانبخشی و تصویر برداری های جدید ام آرآی خواهیم داشت و پنل ها با موضوعات اخلاق و ام اس در بارداری است.

وی افزود:درکنگره امسال در کارگاه توانبخشی، راهکارهایی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به ام اس از متخصصان توانبخشی ارائه می شود تا بیمار بتواند به زندگی عادی اش بازگردد.

منبع : ايرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *