بازدید این صفحه: 698

اهمیت مشاوره ژنتیک در بارداری و ازدواج

شما انواع آزمایش‌ها را قبل از تولد نوزادتان تجربه نموده اید (مانند:آزمایش ادرار، معاینات پزشکی ماهانه ، انواع آزمایش خون،  آزمایش غربالگری و ردیابی سابقه خانوادگی) این آزمایش‌ها هر کدام به ارزیابی سلامت شما، کودک شما و پیش‌بینی هر خطر بالقوه‌ای که ممکن است سلامت یکی از این دو را به خطر اندازد کمک می‌کند.

یکی از دلایل عمده این آزمایش‌ها وجود بیماری‌های ژنتیک می باشد . ماهیت بیماری‌های ژنتیک همواره مورد سوال بوده است در واقع ژن‌ها که در بر دارنده‌ی اطلاعاتی برای کنترل کل سیستم‌های بدن می باشند ، زمانی که نتوانند اطلاعات خود را به درستی منتقل نماید ، عملکرد سیستم‌های بدن را مختل می‌ نماید. این دسته از اختلال‌ها که به عنوان بیماری‌های ژنتیکی شناخته می‌شوند از پدر و مادر به فرزندان و گاهی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

به طور کل مشاوره‌ی ژنتیک آنالیز تخصصی اطلاعات مربوط به روابط افراد در یک شجره خانوادگی طی ۳ نسل با درنظرگرفتن روابط فامیلی و بیماری‌های مشاهده ‌شده در میان افراد این خانواده است. در این آنالیز با بهره‌گیری ا ز علم ژنتیک می‌توان الگوی توارث بیماری‌های ژنتیکی، خطر تکرار و ریسک مبتلا شدن فرزندان را شناسایی کرد تا بتوان مشاوره و راهنمایی‌های درستی را به زوج‌ها ارائه داد. همچنین به والدین ناقل کمک می‌کند تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *