بازدید این صفحه: 353
www.marizkhone.com-bimarestanدندانپزشکی-بیمارستان-

ابلاغ دستورالعمل اعتباربخشي آموزشي بيمارستانهاي آموزشي به دانشگاه های علوم پزشکی کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

  ابلاغ دستورالعمل اعتباربخشي آموزشي بيمارستانهاي آموزشي به دانشگاه های علوم پزشکی کشور

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تدوین و ابلاغ دستورالعمل اعتباربخشي آموزشي بيمارستانهاي آموزشي به دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر باقر لاریجانی مهمترين عرصه آموزشهاي باليني را بیمارستان های آموزشی عنوان کرد و گفت: تحقق اهداف متعالي نظام سلامت مرهون تلاشها و زحمات اساتيد، متخصصان و مديران اين مراكز آموزشي و درماني است.

به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت، با توجه به الگوي ادغام نظام آموزش و پژوهش در ارائه خدمات، نقش آفرینی بيمارستانها در ارتقاي آموزش‌هاي باليني بسیار با اهمیت است.

دکتر لاریجانی در ادامه، نظام اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان ها را یکی از مهمترین الگوهای رصد فعاليتهاي بيمارستانهاي آموزشي و ارزيابي عملكرد آنها بیان کرد و افزود: در اين الگو ابعاد مختلف عملكرد يك بيمارستان كه آن را براي ارائه آموزش باليني در سطوح مختلف مناسب مي‌سازد از سوي كارشناسان خبره اين امر مورد بررسي قرار گرفته و انطباق آنها با استانداردهاي تعريف شده موجود ارزيابي مي‌شود.

معاون آموزشی از تدوین و ابلاغ دستورالعمل اعتباربخشي آموزشي بيمارستانهاي آموزشي به دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: این دستورالعمل به دنبال اجراي برنامه اعتباربخشي درماني بيمارستانها و از سوي ديگر با توجه به ملاحظات آموزشي قابل توجه در بيمارستانها در كنار فعاليتهاي درماني تدوين و به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

دکتر لاریجانی افزود: در اين دستورالعمل به منظور اجتناب از تكرار فرآيندهاي ارزشيابي و تسريع در امر ارزيابي، استانداردهاي اعتباربخشي درماني بيمارستانها به عنوان پايه اعتباربخشي آموزشي لحاظ شده و ساير استانداردهاي موردنياز يك بيمارستان براي ورود و يا ادامه فعاليت آموزشي مورد اشاره قرار گرفته است.

به گفته دکتر لاریجانی، اين استانداردها حيطه‌هاي مختلف از جمله الزامات مديريتي آموزشي، امكانات آموزشي، برنامه‌هاي آموزشي جاري، نيروي انساني موردنياز آموزش و … را در بر گرفته است

دکتر لاریجانی همچنین بر لزوم اتمام روند خودارزیابی بیمارستان­ها از سوی دانشگاه های علوم پزشکی کشور تا پایان شهریور ماه سال جاری تاکید کرد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *