بازدید این صفحه: 524

اولین لبخند نوزادان

اولین لبخند نوزادان

می گویند لبخند نوراد بزرگترین پاداش برای زحمات مادر است. زیبایی لبخند نوزاد در این است كه به كوچكترین كاری كه برایش می كنید پاسخ می دهد و روزتان را سرشار از نشاط می سازد. لبخند، بخشی از تلاش های كودك است كه بلافاصله بعد از تولد آغاز می شود.

كودكان جسماً توانایی لبخند كردن را دارند، ولی نخستین لبخندشان انعكاسی است. نوزاد شما نمی داندكه حالات چهره اش می تواند تأثیر چشمگیری در شما و دیگران داشته باشد. در واقع لبخند جزیی از مجموعه رفتاری همچون شیر خوردن یا سكسكه كردن است. وقتی كه او بیدار است، بی آن كه حواس خود را بر روی چیزی متمركزكند، می خندد و حتی در خواب هم دست به این كار می زند. شاید اولین لبخندهای كودكان نشانه های شادمانی یا شناسایی نباشد ولی موقعی كه لبخند آنان را با لبخند  پاسخ می دهید به كاری مبادرت می ورزید كه  نه تنها طبیعی، بلكه مهم است. لبخندهای نخستین كودك محبت و دلبستگی پدید می آورد. او نمی خواهد خنده اش مایه سرگرمی باشد بلكه كنش متقابلی را بین خود و پدر و مادرش پدید می آورد كه از همان آغاز فرح افزاست.

خنده نوزاد-لبخند کودک-اولین خنده های کودکان-تشخیص حالات صورت با استفاده از خنده در نوزادان-تبسم نوزادان2

بیشتر نوزادان در یك تا دو ماهگی شروع به لبخند زدن می كنند. هر چند كودك از  لحظه تولد تبسم می كند،  اما در اولین لبخند شادی بخش و هدفمندش، شما متوجه این تفاوت می شوید. كودك پس از یك ماهگی صورت شما را می شناسد. ممكن است این شناخت را همیشه با لبخند نشان ندهد، ولی در چهار ماهگی ، لبخندش نمایانگر بازشناسی واقعی است. او ترجیح می دهد كه به رخ شما بنگرد و علت لبخند زدنش به شما این است كه در می یابد  چهره رو به رویش به چیزی می ماند كه قبلاً دیده است. دوران لبخند، همانند تمام فرآیندهای رشد، در میان نوزادان  متفاوت است. در ضمن، نوزادان از حیث سهولت و شمار تبسم ها با هم فرق دارند و این مسئله نمایشگر  تفاوت های ذاتی آنهاست. اگر چه ممكن است قادر به تغییر خلق و خوی كودكتان نباشید ولی یك مورد قطعی  است و آن این كه وقتی او لبخند می زند شما هم به او تبسم می كنید.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *