بازدید این صفحه: 640

صرفه جویی ۱۰ میلیارد تومانی در هزینه های القایی با استفاده بهینه از نیروهای دانشگاهی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

  صرفه جویی ۱۰ میلیارد تومانی در هزینه های القایی با استفاده بهینه از نیروهای دانشگاهی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به کاهش اعتبارات طرح تحول نظام سلامت اجرای طرح تحول گفت: این دانشگاه تلاش کرده با کاهش هزینه های غیر ضرور، مدیریت منابع و صرفه جویی به گونه ای کمبود اعتبار را جبران کند که پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا نکند.

دکتر حسن طاهر احمدی در گفتگوی اختصاصی با (وب دا)؛ با اشاره به اینکه منابع اعتباری اختصاص یافته به درستی در بخش های گوناگون هزینه شده است افزود: افزایش رضایتمندی مردم، ناشی از سرمایه گذاری در بخش های مورد نیاز بهداشتی و درمانی استان مرکزی بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرهای استان مرکزی عمدتا کارگری هستند سعی شده تا پرداختی از جیب مردم کاهش یابد.

حذف برگزاری همایش های غیر ضروری

دکتر طاهر احمدی با اشاره به اینکه برگزاری همایش های متعدد هزینه های زیادی را به همراه داشت اضافه کرد: هدف ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک این بوده که تنها همایش های علمی که ضرورت آن احساس می شود برگزار شود و می توان از برگزاری همایش های غیرضروری جلوگیری کرد تا منابع حاصل از آن را در مسیر مشکلات بهداشتی و درمانی مردم صرف شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کاهش مأموریت ها و اضافه کاری هایی که مورد نیاز نبودند و در کنار آن استفاده بهینه از نیروهای دانشگاهی، توانسته است هزینه ها را به میزان ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان نسبت به سال های گذشته کاهش دهد.

اعتبارات حاصل از صرفه جویی ها صرف خرید تجهیزات و دارو شده است

دکتر طاهر احمدی افزود: این میزان صرفه جویی در جهت افزایش رضایت مردم از حوزه بهداشت و درمان و در زمینه هایی مانند خرید تجهیزات، دارو و سایر امکانات پزشکی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی سعی شده تا فقط از منابع دولتی استفاده نشود افزود: منابع مالی قابل توجهی از طریق خیّرین سلامت در اختیار ما قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی میزان کمک خیرین در حوزه سلامت استان مرکزی در سال ۹۳ را بیش از ۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۴ نیز خیّرین حدود ۲ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کرده اند.

تعریف بسته های خدمتی در کاهش پرداختی از جیب مردم موثر است

وی تعریف بسته های خدمتی در قالب طرح تحول نظام سلامت را در کاهش میزان پرداختی از جیب مردم موثر دانست.

دکتر طاهر احمدی با اشاره به بدهی ۱۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی اراک در زمان تحویل گرفتن مسئولیت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با صرفه جویی های صورت گرفته و کاهش هزینه های القایی و نیز کمک خیّرین در حال حاضر بیش از دو سوم این بدهی پرداخت شده است.

کاهش بودجه بر ارائه خدمات و پرداخت از جیب مردم تأثیری نخواهد داشت

وی ادامه داد: بسیاری از منابعی که به این دانشگاه اختصاص می یافت صرف پرداخت بدهی ها می شد و با کاهش بدهی ها که بار زیادی داشت می توانیم با بودجه سال ۹۴ که حدود ۷۵ درصد بودجه سال ۹۳ است، خدمات سال گذشته را به مردم ارائه دهیم و کاهش بودجه بر ارائه خدمات و پرداخت از جیب مردم تأثیری نخواهد داشت.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *