بازدید این صفحه: 449
,مريض خونه,درمان بيماري,گياه دارويي ,'گياهان دارويي,درمان,marizkhone,Www.marizkhone.com,زيره سبز,Cuminum,cyminum,Cuminum cyminum,Umbelliferae,Cumin,Cummin,قرص سامي لاکس,قطره سنکل,سنالين,

خروج دارو از کانال داروخانه‌ها به بازار ناصرخسرو

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت نظارت بر نحوه توزیع دارو در داروخانه‌های کشور، گفت:‌ باید نظارت گسترده‌ای بر توزیع دارو در داروخانه صورت گیرد زیرا در غیر این صورت ممکن است دارو از کانال داروخانه‌ها به بازار ناصرخسرو راه یابد.سلیمان عباسی درباره وضعیت بازار ناصر خسرو،‌ افزود: از مسایل مهم در حوزه درمان تامین دارو است که براساس آن نباید دارو را به عنوان یک داروی تجاری بنگریم بلکه باید به عنوان مکمل درمان درنظر گرفت لذا زمانی که با نگاه درمانی به این کالا نگریسته می‌شود برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌ها نیز متفاوت خواهد شد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عرضه داروی قاچاق در بازار ناصر خسرو، ادامه داد: دارو نباید به صورت قاچاق در بازار عرضه شود چراکه ممکن است این کالا به دلیل عدم نگهداری مناسب، عوارضی را در پی داشته باشد و مصرف آن آسیب جبران ناپذیری در بیمار برجای می‌گذارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو باید داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج را در اختیار داروخانه‌ها قرار دهد تا بیماران برای تهیه آن نیازی به خرید دارو از بازار ناصر خسرو نداشته باشند از سویی دیگر این سازمان برای عرضه داروهای کمیاب و گران قیمت به بیماران باید در هر شهرستانی داروخانه‌ای را برای فروش چنین داروهای کمیابی در نظر بگیرد.

وی یادآور شد: همچنین به نظر می‌رسد باید برای بیماران خاص و صعب‌العلاج دفترچه‌ای صادر شود تا بیمار دارو را از داروخانه تحویل بگیرد و به این صورت نحوه توزیع دارو به بیمار مورد سنجش واقع شود تا سازمان غذا و دارو از در اختیار قرار گرفتن دارو در دست بیماران مطلع باشد.

عباسی با بیان اینکه لازم است تعداد بیماران خاص در شهرستان‌ها شناسایی شود، افزود:‌ در این صورت می‌توان داروهای کمیاب را به درستی در شهرستان‌ها توزیع کرد و در این شرایط دیگر بیمار نیازی به تهیه دارو در بازار ناصر خسرو ندارد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت نظارت بیش از پیش سازمان غذا و دارو بر نحوه تولید و واردات این کالا، یادآور شد: دراین صورت دارو از مسیر خود خارج نمی‌شود و در این میان اگر برخی داروها از سوی شرکت‌های دارویی وارد کشور شود و در بازار آزاد به فروش برسد متخلفان باید سریع‌تر شناسایی شوند و برخورد قاطعی با آن‌ها صورت گیرد.

ممکن است گاهی دارو از کانال داروخانه‌ها به بازار ناصرخسرو راه یابد

این نماینده مردم درمجلس نهم، تصریح کرد: باید وزارت بهداشت با همکاری سازمان غذا و دارو نظارت خود را بر تولید و واردات دارو افزایش دهند همچنین نظارت گسترده‌ای بر توزیع دارو در داروخانه نیز صورت گیرد زیرا در غیر این صورت ممکن است گاهی دارو از کانال داروخانه‌ها به بازار ناصرخسرو راه یابد.

وی با بیان اینکه داروهای غیرمجاز مهمترین معضلی است که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، گفت: متاسفانه برخی شرکت‌های سودجو داروهای غیر استاندارد را تولید کرده و به عنوان مکمل‌های بدنسازی در بازار ناصرخسرو به فروش می‌رسانند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم، ادامه داد: داروهای موجود در ناصرخسرو یا از طریق داروخانه‌ها به این محل می‌رسد یا شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده اقدام به سودجویی در این زمینه کرده‌اند به گونه‌ای که گاهی این شرکت‌ها بخشی از دارو را از سیکل خود خارج کرده و در بازار ناصر خسرو به فروش می‌رسانند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: همچنین شاهد هستیم که برخی افراد از مرزها اقدام به واردات غیرمجاز دارو می‌کنند و بدون توجه به نحوه نگهداری، کالای مدنظر را به فروش می‌رسانند که در همه این موارد باید سازمان غذا و دارو به شکل جدی‌تری وارد عمل شده و از خرید و فروش این داروها در این بازار جلوگیری کند.

منبع : سلامت نیوز
فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *