بازدید این صفحه: 300

در هوای آلوده كمتر آرايش كنيد

در هوای آلوده كمتر آرايش كنيد

دبير انجمن پوست و موي ايران گفت: آرايش كردن به ويژه از نوع غليظ آن در هواي آلوده شهرها اثرات سويي در روند تكثير و بازسازي سلول هاي اپيدرم به همراه دارد . 

دكتر محمد گلشني، با اعلام اين خبر گفت: “ميزان بالاي غلظت مونواكسيدكربن و دود حاصل از سوخت هاي فسيلي علاوه بر تاثيرات زيانبار قلبي و ريوي موجب اختلال در كاركرد سلول هاي پوست و ايجاد چهره اي غيرشاداب و كدر در افراد مي شود. وي با اشاره به اين كه سلول هاي اپيدرم (لايه سطحي) هر ۲۸ روز يك بار بازسازي كاملي انجام مي دهد افزود: در صورت نارسايي اكسيژن به اين سلو ل ها، شاهد اثرات سوء در پوست بدن به ويژه صورت، گردن و دست ها خواهيم بود”.

دكتر گلشني با هشدار به افرادي كه در اين روزها از لوازم آرايشي با ميزان بالا استفاده مي كنند توصيه كرد: “با تهيه پاك كننده هاي غيرصابوني با  PH اسيدي سازگار با پوست كه به  bar Syndet  معروف اند (از داروخانه ها) به حفظ سلامت و شادابي پوست بدن خود كمك كنند. اين پاك كننده ها در مقايسه با صابون هاي جامد و مايع علاوه بر امكان استفاده مكرر در طول شبانه روز، به دليل سازگاري چربي هاي طبيعي پوست از جمله سراميدها را كمتر برداشته و اثرات خشكي پوست و تحريكي كمتر خواهند داشت”.
دبير انجمن پوست ايران استفاده از كرم هاي درماني تجويز شده از سوي پزشكان همچنين مصرف كرم ضدآفتاب و كرم هاي مرطوب كننده پوست را در روزهاي آلودگي هوا مورد تاييد قرار داد و گفت: “هموطنان پس از بازگشت به منزل، در پي شست وشوي سريع، حتما از مرطوب كننده پوست هاي خشك و يا چرب استفاده كنند.
وي در پايان گفت: “استحمام و شست وشوي موها با شامپوهاي معمولي به صورت روزانه جهت حذف آلاينده هاي هوا و محيط زيست از مهم ترين نكات بهداشتي در ايام آلودگي هوا است كه به نشاط و شادابي پوست و موها كمك فراواني مي كند”.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *