بازدید این صفحه: 1373

بگویید که دوستشان دارم-جلمه ی بهنام صفوی به هواداران خود بعد از عمل

بگویید که دوستشان دارم-جلمه ی بهنام صفوی به هواداران خود بعد از عمل

بهنام صفوی پس از عمل جراحی ۲۹ تیرماه، همچنان در بیمارستان به سر می‌برد. آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بودن او در بیمارستان پخش شدن شایعات گوناگون در فضای مجازی را به دنبال داشت. «مهدی فردی» و «میلاد لطیفی»، کسانی هستند که این روزها همراه با خانواده بهنام صفوی در بیمارستان حضور دارند. برای آگاهی دقیق از آخرین وضعیت بهنام صفوی، گفت‌وگویی با میلاد لطیفی سامان دادیم و اوضاع بهنام صفوی و نظرات گروه پزشکی وی را جویا شویم.

 

به گزارش موسیقی ما؛ میلاد لطیفی بازگو کرد: «روند جراحی روز ۲۹ تیر رضایت‌بخش بود و پزشک درمانگر آن را موفقیت‌آمیز دانسته است. گرچه جراحیِ دشواری بود و ایشان و همکارانشان هنگام عمل با توده‌ای به قطر بیش از هفت سانت (کم و بیش به اندازه‌ی یک نارنگی) مواجه بودند و همین پیش آمد باعث شد جراحی چند ساعت به طول بیانجامد. این توده به شکل کپسولی نیست و حالت فیزیکی‌اش به شکل مغز درآمده بود و همه‌ی پیش آمدها موجب شد پزشکان بااحتیاط بیشتری جراحی را پیش ببرند.»

 

او درباره طولانی شدن زمان بی‌هوشی پس از عمل گفت: {پزشک درمانگر معتقد بود در این شرایط مغز می‌بایست استراحت کند تا خدای‌ناکرده آسیب ویژه‌ای نبیند. از سویی، هنگام عمل دو بار بهنام را برای بازبینی کردن وضعیتش به هوش آورده بودند تا برای نمونه ببینند دست و پای چپ و راستش جنبش می‌کند یا وضعیت گفتگویش به چه صورت است. به همین دلایل پزشک ترجیح داد بهنام را در بی‌هوشی نگه دارد.}

 

لطیفی در پاسخ به شایعه‌ی به کما رفتن بهنام صفوی گفت: «حقیقت این است که سطح هوشیاری طبیعی انسان، ۱۵ است و این عدد در شرایط کما به ۳ می‌رسد. بهنام همان آغاز در کما بود و این چیز شگفت‌انگیزی هم نبود. هنگامی که هوشیاری‌اش به ۴ و ۵ رسید، مشکل برطرف شد و با رسیدن به عدد ۸ و ۹ آشکار شد خدا را سپاس بهنام مشکلی در این روند ندارد و آنچه پیش آمد، روال طبیعی بعد از عمل بوده است. این حرف که بهنام پس از عمل به‌طور کلی در کما بوده، تنها یک شایعه بود که ما را هم شگفت زده کرد.»

 

این دوست بهنام صفوی دربارهٔ اوضاع عمومی بهنام و شرایط سخن‌گویی و راه رفتنش گفت: «راستش در نتیجه‌ی گفتگوهایی که با پزشک داشتیم، من فکرش را نمی‌کردم بهنام بتواند حرف بزند یا حتی ما را بشناسد و پزشک هم این را گفته بود. ولی خدا را سپاس نزدیکان را شناخت و حتی توانست حرف بزند و با هرکسی هم یک شوخی کرد؛ ولی طبیعتاً هنوز نمی‌تواند به سادگی راه برود و باید مدتی منتظر ماند. در حال حاضر دوره‌های فیزیوتراپی را در این زمینه طی می‌کند.»

 

لطیفی در پاسخ به این پرسش که آیا بهنام از حرف‌وحدیث‌هایی که در فضای مجازی پیش کشیده می‌شود آگاه است یا خیر، گفت: «به‌هیچ‌عنوان جرأت اینکه چیزی بگوییم که موجب شود شوکی به بهنام وارد شود را نداریم و پزشک چنین اجازه‌ای نداده است. دیروز همراه با «مهدی فردی» از دعاهای هواداران با بهنام حرف زدیم و او در پاسخ با لبخند گفت: «بگویید که دوستشان دارم.»

 بهنام صفوی-بهوش امدن بهنام صفوی-سطح هوشیاری بهنام صفوی-دیدار هرمندان از بهنام صفوی-وضعیت بهنام صفوی بعد از عمل-2

میلاد لطیفی درباره چهره‌هایی که به دیدار بهنام آمده‌اند، اظهار داشت: «آقای فرزاد طالبی (سرپرست دفتر موسیقی) هرروز به شکل جدی پیگیر وضعیت بهنام هستند و چند بار تشریف آوردند. هم ایشان و هم دوستان دیگری چون محمدرضا خانزاده و شهرام شکوهی، افزون بر حضور، برای هرگونه پشتیبانی مالی اعلام آمادگی کردند و هرچند خدا را شکر نیازی به لطف این دوستان نبود، اما معرفتشان بی‌گمان باارزش است. آقای مرادخانی، احسان خواجه امیری، سعید شهروز، بابک جهانبخش، علی ضیا، مسعود امامی، شهاب رمضان، انوشیروان تربتی‌نژاد، سیروان خسروی، زانیار خسروی، امیر یگانه، سید محمد کاظمی، مهدی یغمایی، مصطفی پاشایی، علی ایلیا، عمو قناد، نیما علامه، محمدرضا زارع، ایمان ذاکری (درامِر قبلی ارکستر بهنام)، آقای کشاورز (تهیه‌کننده تلویزیون)، فریبا باقری (مجری شبکه پنج) و رضا حیدری (تهیه‌کننده تلویزیون) دوستانی بودند که تشریف آوردند. این را بگویم که به‌هیچ‌عنوان امکان دیدار بهنام فراهم نیست و دوستانی هم که آمدند، از دور او را دیدند و حتی بهنام بسیاری از آن‌ها را ندیده است. از سوی دیگر عماد طالب‌زاده هم بااینکه رفاقتی با بهنام نداشت، ولی هرروز بسیار جدی پیگیر اوضاع بهنام بوده و هست.»

 

لطیفی درباره زمان انتقال بهنام صفوی به بخش و امکان دیدار با وی اظهار داشت: «از نظر پزشک، انتقال او به بخش ممکن است، ولی ترجیح داد یکی دو روز دیگر در مراقبت‌های ویژه بماند. نباید به مغزش فشار بیاید و خسته یا عصبی شود. بی‌گمان شلوغی بیمارستان هم برایش آزاردهنده خواهد بود. بر این اساس بهنام فعلاً در اتاق ایزوله‌ی مراقبت‌های ویژه بستری است. باید از تلاش و زحمات کارگزاران و کادر مجرب و زحمت‌کش بیمارستان «عرفان» هم سپاسگزاری کنیم که در این مدت کمال همکاری را با ما داشتند و اتاق ویژه‌ای در اختیار بهنام قراردادند.»

 

او در پاسخ به اینکه بهنام کی شرایط عادی را به دست خواهد آورد گفت: «بازگشت بهنام به شرایط طبیعی، چند ماه طول خواهد کشید. این جراحی پایان درمان نیست و به راستی آغاز مرحله‌ی جدیدی از درمان است. پزشکان چشم به راه جواب آزمایش آسیب شناسی هستند تا ماهیت توده را بشناسند و پس‌ازآن بسته به گونه تومور، شیمی‌درمانی یا داروی ویژه‌ای را تجویز کنند.»

 

وی در پایان با ابراز تأسف از شایعات گوناگون و عجیب پیرامون شرایط بهنام صفوی، گفت: «نکته‌ی عجیبی که این روزها به گوشمان رسید، این شایعه بود که بهنام یک بچه‌ی دوساله دارد که این دروغ محض است.»

 

منبع: صدای ایران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *