بازدید این صفحه: 148

هرچه قاشق و چنگال سنگین تر باشد،لذت غذا خوردن هم بیشتر است

به نظر شما یک وعده غذایی لذیذ چه ویژگی­ هایی دارد؟ طعم غذا برایتان اهمیت بیشتری دارد، ظاهر آن یا اصلاً به چیدمان میز غذا اهمیت بیشتری می­ دهید؟ فکر می کنید به جز آنچه گفته شد چه عواملی دیگری بر میزان لذت ما از یک وعده غذایی اثر می گذارد؟

در اینکه برای همه ما خوردن غذایی خوش طعم، خوش رنگ و خوش عطر امری لذت بخش است هیچ شکی نیست. اما میزان لذتی که ممکن است از یک وعده غذایی نصیب ما شود به عواملی فارغ از خود غذا هم مربوط می شود. این عوامل ممکن است حتی از دورترین گوشه ذهن ما هم عبور نکند و حتی شنیدنش برایمان عجیب باشد، به عنوان مثال یکی از قاشق، کارد و چنگالی که برای خوردن غذا استفاده می کنیم به شدت بر میزان لذت ما از یک وعده غذایی اثر می گذارد. شاید باورش برایتان قدری مشکل باشد، اما هر چه قاشق و چنگال مورد استفاده سنگین تر باشد لذت بیشتری از خوردن یک غذا می بریم.

برای سنجش این موضوع متخصصان تغذیه مشتریان یک رستوران به عنوان نمونه مطالعاتی انتخاب کردند. شرکت کنندگان این تحقیق باید غذاهای مشابهی را سفارش می دادند، اما این غذاها را با قاشق و کارد و چنگال های متفاوتی صرف می کردند. به همین منظور نیمی از آنها غذای خود را با قاشق و چنگال سبک خوردند و نیمی دیگر با قاشق چنگال سبک. یافته های به دست آمده نشان داد، آن دسته افرادی که قاشق و چنگال سنگین تری در دست داشتند لذت بیشتری از غذایشان برده اند، این لذت تا حدی بوده است که آنها حاضر بودند ۱۵ درصد بیشتر برای بشقاب غذایشان پرداخت کنند. بنابراین، اگر می خواهید دوستان و عزیزانتان از آنچه برایشان تدارک دیده اید بیشترین لذت را ببرند کنار بشقاب غذا قاشق و چنگال های سنگین بگذارید.

.

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *