بازدید این صفحه: 583
اختلال در یادگیری

اختلال در یادگیری

اختلال در یادگیری

در زمینه اختلالات یادگیری تعریفهای زیادی  وجود دارد یکی از مهمترین آنها عبارتست از: اختلال در یک یا چند فرآیند روانی پایه ،به درک یا استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط می‌شود و می‌تواند به شکل عدم توانایی کامل در گوش کردن ، فکر کردن ، صحبت کردن ، خواندن ، نوشتن ، حجمی کردن یا انجام محاسبه‌های ریاضی ظاهر شود.

اختلالات یادگیری در کودکان، یکی از عوامل عدم موفقیت تحصیلی در دانش آموزان  است که منجر به افت تحصیلی و کاهش اعتماد به نفس  درآنها می شود.

 و اغلب مشاهده میشود که چسباندن  برچسب های  مختلفی از قبیل «عقب مانده»، «تنبل» و غیره به این دسته از  دانش آموزان باعث میشود که آنها  از ادامه تحصیل بازبمانندو صدمات جبران ناپذیری از نظر روحی والبته  اقتصادی به خانواده وکودک  وارد شود.

یکی ازاین  عوامل عدم موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود اختلالات یادگیری در آنها میباشد که افت تحصیلی را به همراه دارد،  و در نهایت باعث کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس و ترک تحصیل این دسته از دانش آموزان  می شود بنابر این به این نکته که دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری، جزو بچه های در معرض خطر و شکننده محسوب می شوند، باید توجه کرد و  از آنان حمایت و مراقبت به عمل آید و همچنین برای کاهش این آمار باید معلمان و مربیان و البته والدین با این اختلال آشنایی پیدا کنند.

.

منبع : مقاله ی دکتر نیلوفر تحقیقی احمدی

/مریض خونه/ 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *