بازدید این صفحه: 710
علل پرش پلک چشم و راه درمان آن-پرش پلک چشم-دکتر کی‌پور اپتومتریست-علت پرش پلک‌ها به مدت طولانی -اسپاسم عضلات چشم-درمان پرش پلک چشم

علل پرش پلک چشم و راه درمان آن

علل پرش پلک چشم و راه درمان آن

دکتر کی‌پور اپتومتریست  بیان کرد: معمولاً پرش چشم عارضه‌ای شایع و خوش خیم است که به انقباضات متوالی و تکرار شونده عضلات پلک مربوط می‌باشد و اکثر افراد ‌درطول مدت زندگی چنین وضعیتی را تجربه می‌کنند.

وی افزود: مدت زمان تظاهر این وضعیت کوتاه بوده و بدون نیاز به لحاظ نمودن تدابیر درمانی خاصی برطرف می‌شود.

این اپتومتریست با اشاره به عواملی که پرش چشم را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: عواملی مثل خستگی و کار مداوم بی وقفه، کم خوابی، مصرف مفرط مواد حاوی کافئین(قهوه و چای و …)و اضطراب و استرس می‌توانند به ایجاد حالت پرش چشم منتهی شوند، همچنین در افرادی که دچار خستگی چشم هستند، پرش مکرر پلکی به وفور دیده می‌شود .  معمولاًکسانی که پرش پلک دارند با حساسیت به نور و پلک زدن‌های سریع مواجه هستند.

وی اظهار داشت: در موارد ‌حادی که پرش پلک‌ها به مدت طولانی تداوم پیدا کند و برای فرد آزار دهنده باشد، انجام تدابیر درمانی تخصصی‌تر مثل تزریقات برای فلج ساختن عضلات درگیر که در فواصل زمانی سه ماهه صورت می‌پذیرد و یا انجام اعمال جراحی به منظور خارج کردن عضلات در چشم مبتلا، از دیگر تدابیری است که در موارد مقتضی بعد از ارزیابی‌های لازم توسط متخصص و در صورت ادامه پرش پلک‌ها صورت میگیرد.

دکتر کی‌پور خاطرنشان کرد: معمولاً اصلاح سبک زندگی و تنظیم الگوی خواب و استراحت و پرهیز از مواجه با تنش و استرس می‌تواند از بروز پرش پلک‌ها جلوگیری کند.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *