بازدید این صفحه: 1152
علت ابتلا به مسمومیت غذایی و راه درمان آن -علامت مسمومیت-آنتی بیوتیک-علائم بیماری مسمومیت-علت ابتلا به اسهال خونی-درمان اسهال و استفراغ

علت ابتلا به مسمومیت غذایی و راه درمان آن

علت ابتلا به مسمومیت غذایی و راه درمان آن

مسمومیت غذایی به معنای بیماری ناشی از خوردن غذای حاوی میکروب می باشد که سبب بروزبیماری می گردد.

این نوع از مسمومیت با استفاده از ، گوشت خام، مرغ ،ماهی و تخم مرغ بروز می یابد.یا هنگامی که از غذای روی پیشخوان که در فضای باز قرار دارند مصرف شود مسمومیت بروز کند.اغلب اوقات مسمومیت زمانی ایجاد می شود که افراد قبل از غذا خوردن دست های خود را نشسته باشند.

اغلب اوقات مسمومیت در افراد خفیف بروز میکند و پس از چند روز بهبودی حاصل می شود.تنها کاری شما در این مورد باید انجام دهید آن است که تحمل کنید و استراحت نمایید تا میکروبی که سبب بروز بیماری شده از بدنتان خارج شود.اما احتمال آنکه مسمومیت بسیار جدی هم باشد.که نیاز به مراجعه به پزشک وجود دارد. اولین علامت مسمومیت اسهال می باشد.

اگر در زمان مسمومیت دچار تب بالا و استفراغ شدید شدید و یا اگر در مدفوع خود خون مشاهده کردید؛شما دچار کم آبی هستید یعنی بدن شما آب زیادی از دست داده و باید این آب از دست رفته را جبران کنید.

علت ابتلا به مسمومیت غذایی و راه درمان آن

علت ابتلا به مسمومیت غذایی و راه درمان آن

هنگامی که شخصی با دستان آلوده به غذا دست می زند و یا زمانی که غذا با غذای دیگری که حاوی میکروب است قاطی می شود، میکروب های عامل مسمومیت پخش می شوند. برای مثال اگر شما برای خرد کردن سبزیجات و آماده کردن گوشت خام از یک تخته یکسان استفاده کنید، میکروب های موجود در گوشت خام وارد سبزیجات می گردد.

اگر شما دچار اسهال و یا استفراغ شدید هستید و پس از گذشت چند روز هنوز بهبود پیدا نکرده اید، بهتر است که به دکتر مراجعه نمایید. 

دراکثراوغات  مسمومیت غذایی به خودی خود طی ۲ تا ۳ روز از بین می رود. اصولا  برای بهبود و درمان مسمومیت غذایی از آنتی بیوتیک ها استفاده نمی گردد. داروهای متوقف کننده اسهال می توانند مفید باشند اما نباید برای نوزادان یا کودکان خردسال تجویز شوند. اگر تب بالایی دارید و یا دچار اسهال خونی هستید، نباید از داروهای ضد اسهال استفاده کنید، زیرا مصرف این داروها موجب بدترشدن بیماری شما میگردد. اگر فکر می کنید دچار کم آبی شدید هستید، باید به بیمارستان مراجعه کنید.

علت ابتلا به مسمومیت غذایی و راه درمان آن

علت ابتلا به مسمومیت غذایی و راه درمان آن

منبع : نسخه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *