بازدید این صفحه: 606
چه عواملی در تعیین جنسیت نوزاد نقش دارند؟ ,تعیین جنسیت نوزاد پیش از سونوگرافی,مضرات روزه گرفتن برای زنان باردار,تعیین جنسیت نوزاد

چه عواملی در تعیین جنسیت نوزاد نقش دارند؟

چه عواملی در تعیین جنسیت نوزاد نقش دارند؟

عوامل بسیاری بر تعیین جنسیت نوزاد اثر گذار است شاید مهم ترین عامل ژتیک و یا عوامل محیطی باشد مطالبی که ذکر میشود تنها بخشی از مطالعات پژوهشگران می باشد.

تا مدت ها پژوهشگران فقط میدانستند غذا نخوردن مادر برای جنین معضلاتی را به وجود می آورد و گاه به بیماری های قلبی منجر می شود اما با گذشت زمان دریافتند این موضوع بر نسبت جنسیتی یا همان تعداد پسران در ازای دختران هم اثرگذار است.

شاید جالب باشد بدانید در قحطی چین در فاصله سالهای ۶۱-۱۹۵۸، تولد پسرها به شدت کم شد .

روزه گرفتن هم اینگونه است : وقتی در همان ماه های اولیه بارداری، ماه رمضان فرا می رسد، مادران عرب در ویرجینیای آمریکا ۱۰ درصد تولد  پسر کم تر می شود. احتمال آن که مسلمانان در عراق و اوگاندا در سنین بلوغ، کم توان تر باشند، ۲۰درصد بیش تر است اگر که مادران این مسلمانان، در ماه های اولیه بارداری، روزه بوده باشند.

چه عواملی در تعیین جنسیت نوزاد نقش دارند؟

چه عواملی در تعیین جنسیت نوزاد نقش دارند؟

از مطلب فوق جالب تر آن است که بدانید  پژوهشگران آثار عزای عمومی یا تروماهای ملی را مطالعه کرده اند. در سراسر ایالات متحده آمریکا، احتمال سقط یک جنین مذکر، در ماه سپتامبر ۲۰۰۱ بیش از ماه های پیش و پس از آن بوده است.

در معرض آلاینده ها بودن هم تاثیراتی مشابه آنچه ذکر شد را دارد . تحقیقات پژوهشگران در نیوجرسی حاکی از آن بود که :

در این بررسی سیسم پیش پرداخت تلفنی عوارض جاده ها (به جای توقف در ترافیک پرداخت عوارض)بررسی شد، گویا این سیستم پرداخت تلفنی، که از ترافیک بزرگراه های نیوجرسی و پنسیلوانیا کم کرده، و به این ترتیب پاکی هوا را بهبود بخشیده، بر سلامتی جنین هم اثرگذاشته است.

از میان خانمهای بارداری که در فاصله کم و بیش یک مایلی از محل های تحت پوشش این سیستم سکونت داشتند، تولد بچه های زودرس و نارس، به اندازه ۸٫۶ درصد، و تولد بچه های کم وزن، ۹٫۲ درصد کاهش پیدا کرده بود.

چه عواملی در تعیین جنسیت نوزاد نقش دارند؟

چه عواملی در تعیین جنسیت نوزاد نقش دارند؟

ممنبع : ایران مطلب

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *