بازدید این صفحه: 724
علت لگد زدن جنین در شکم مادر چیست؟ ,فاصله ی میان حرکات جنین چقدر است,نحوه حرکت کردن جنین,تشبیه حرکت های جنین به بال زدن پروانه,روش های شمردن حرکت های جنین

علت لگد زدن جنین در شکم مادر چیست؟

علت لگد زدن جنین در شکم مادر چیست؟

زنانی که بارداری دومشان را تجربه می کنند،بهتر از دیگر مادران حرکت های جنین را احساس می کنند و جالب تر آن است که مادران لاغر بهتر از مادران چاق لگد زدن های جنین را احساس می کنند.

نحوه حرکت کردن جنین

بیشتر مادران حرکات و تکان خوردن های جنین را به باز شدن پاپ کورن روی حرارت، لیز خوردن ماهی یا بال زدن پروانه تشبیه میکنند امکان دارد شما در ابتدا چنین حرکاتی را به غار و غور گرسنگی یا نفخ نسبت دهید اما خیلی زود متوجه علت این صداها و تکرار شدن منظم انها خواهید شد و می توانید تفاوت بین انها را کاملا درک کنید . در واقع چنین نشانه هایی را بیشتر هنگامی که نشسته یا دراز کشیده اید احساس خواهید کرد.

فاصله ی میان حرکات جنین چقدر است ؟

فاصله میان نخستین لگدهای جنین زیاد می باشد. برای مثال، امکان دارد امروز چندین حرکت او را حس کنید و فردا دیگر هیچ خبری نیست. البته جنین به طور مرتب در حال حرکت و لگد زدن است اما برخی از آنها ضعیف و آهسته می باشد و مادر نمی تواند آنها را احساس کند. اما در سه ماهه دوم، قدرت این لگدها زیاد می شود و مادر به خوبی همه آنها را حس می کند.

علت لگد زدن جنین در شکم مادر چیست؟

علت لگد زدن جنین در شکم مادر چیست؟

ثبت حرکات جنین در طول روز

زمانی که جنین لگد می زند به آن توجه داشته باشید و اگر تعداد دفعات  آن کم شد حتما با پزشک خود در میان بگذارید. کاهش حرکات جنین در رحم می تواند نشانه مشکلی باشد. در این حالت باید شرح حال بیوفیزیک یا تست عدم استرس به علاوه سنجش فراصوتی از مشیمه جنین انجام دهید تا از سلامت جنین مطمئن شوید.

در سه ماهه سوم، احتمال دارد پزشک از شما درخواست کند در طول روز تعداد حرکات و لگدهای کودک خود را بشمارید. برای این منظور روش های مختلف و متنوعی وجود دارد

یکی از رایج ترین روش های شمردن حرکت های جنین این است که :

یک ساعت از روز را که اصولا جنین حرکت می کند، انتخاب نمایید. (بهتر است برای مقایسه هر روز در همان ساعت و حوالی آن لگدهای جنین را شمارش کنید). بنشینید یا دراز بکشید سعی کنید حواستان به جنین خودتان باشد. زمان بگیرید تا ببینید چقدر طول می کشد تا ۱۰ ضربه مختلف– لگد، مشت یا حرکت کلی بدن – را تشخیص دهید. اگر در طول دو ساعت ۱۰ ضربه را احساس نکردید، شمارش را تمام کنید و با پزشک خود  تماس بگیرید.

علت لگد زدن جنین در شکم مادر چیست؟

علت لگد زدن جنین در شکم مادر چیست؟

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *