بازدید این صفحه: 1029
تأثیر تغییر آب و هوا بر قد و وزن جنین ,آگپار چیست,نحوه بررسی وضعیت سلامت نوزادان,تأثیر تغییرات ناگهانی دمای هوا در دوران بارداری,علت کوتاهی قد در نوزادان

تأثیر تغییر آب و هوا بر قد و وزن جنین

تأثیر تغییر آب و هوا بر قد و وزن جنین

بررسی های اخیر نشان می دهند که زنانی که در دوران بارداری تغییرات ناگهانی دمای هوا اعم از گرما و یا سرما را تجربه می نمایند ، نوزادانی سبک وزن تر و کوتاه قدتر به دنیا می آورند.

پژوهشگران آمریکایی وضعیت تولد بیش از ۱٫۵ میلیون نوزاد را در جوامع روستایی محروم در کشور کلمبیا بین سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۸ بررسی کردند و پی بردند که زنان بارداری که در معرض گرمای ناگهانی هوا روبه رو شده بودند نوزادانی با حدود ۳ گرم وزن کمتر به دنیا آوردند و احتمال زایمان زودرس در آنها افزایش یافته بود .

موج سرما هم  در حدود ۰٫۰۰۱۸ سانتی متر کوتاهی قد نوزادان را  موجب شد و به عقیده پژوهشگران، این موضوع احتمالا فرآیند رشد قد این نوزادان در دوران کودکی را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد .

در این پژوهش مشخص شد که تغییرات شدید دمای هوا همچنین نمره آگپار را پایین می آورد. نمره آگپار برای نظارت بر سلامتی نوزادان و آزمایش رنگ پوست، ضربان قلب، رفلکس، عضلات و تنفس نوزاد به مدت ۵ دقیقه بعد از تولد، استفاده میشود .

تأثیر تغییر آب و هوا بر قد و وزن جنین

تأثیر تغییر آب و هوا بر قد و وزن جنین

شوک های دمایی که قبل از این درنظر قرار نمی گرفت، تاثیر نامطلوبی بر روی وضعیت سلامت نوزادان دارد .
نتیجه بررسی پژوهش  حاکی از آن بود که  کودکان در صورت قرار گرفتن در سرمای ناگهانی هوا در شکم مادر و در ماه های اول زندگی، قد کوتاه تری پیدا خواهند کرد .

همینطور قرار گرفتن جنین در معرض گرمای ناگهانی در طول سه ماهه سوم بارداری، وزن نوزاد را کم میکند . یافته های بدست آمده مبنی بر آسیب پذیری نوزادان در برابر شرایط محیط زیستی،بسیار مهم می باشد زیرا  این نخستین باری است که ارتباط میان تغییرات شدید دمای هوا با وضعیت نوزاد مورد بررسی قرار می گیرد .

تأثیر تغییر آب و هوا بر قد و وزن جنین

تأثیر تغییر آب و هوا بر قد و وزن جنین

منبع : ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *