بازدید این صفحه: 1080
عامل گسترش تومور سرطانی استرس است ,معنی استرس یا فشار روانی در روانشناسی,علائم استرس,سیستم عصبی سمپاتیک,نحوه عملکردسیستم لنفاوی,جلوگیری ازگسترش تومور سرطانی

عامل گسترش تومور سرطانی استرس است

عامل گسترش تومور سرطانی استرس است

استرس یا فشار روانی در روان‌شناسی به معنای فشار و نیرو میباشد و هر محرکی که در انسان ایجاد تنش کند، استرس زا یا عامل تنیدگی نام دارد .

استرس هنگامی به وجود می آید که ما نتوانیم با فشارهای کوچک کنار بیاییم. هر موضوعی می‌تواند جزو این فشار کوچک باشد مثلاً پول، کار، درس و غیره …

علائم استرس :

تفکر نگران کننده، شامل اضطراب، مشکلات خواب، عرق کردن، از بین رفتن اشتها و مشکل در تمرکز حافظه است.

در واقع استرس واکنشی می باشد که در فرد در اثر حضور عامل دیگری به وجود می‌آید و قوای فرد را برای روبه‌رو شدن با آن بسیج می‌کند.

مطالعات محققان استرالیایی حاکی از آن است که بین سطح بالای استرس و گسترش تومورهای سرطانی به بخش‌های مختلف بدن ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

نتیجه ی مطالعات بدین گونه است که تاثیرات روان شناختی استرس می‌تواند سبب آن شود که سلول‌های سرطانی تکثیر یابند  و به دیگر بخش‌های بدن گسترش پیدا کنند .

عامل گسترش تومور سرطانی استرس است

عامل گسترش تومور سرطانی استرس است

تا این لحظه این نظریه که استرس بر بالارفتن شانس زنده ماندن مبتلایان به بیماری‌های کشنده تاثیر می‌گذارد توسط متخصصان ثابت نشده بود.

پژوهشگران استرالیایی با پژوهش بر روی موش‌های آزمایشگاهی و مشاهده میزان آدرنالین بدن آنها دریافتند که این ماده شیمیایی تاثیر مخربی بر حیوانات مبتلا به سرطان دارد و سبب افزایش سایز رگ‌های لنفی بر اثر عبور میزان بیشتری جریان مایع از داخل آنها می‌ گردد. با بالا رفتن جریان لنف، بیماری منتقل شده و گسترش آن را به دنبال خواهد داشت.

استرس مزمن سیستم عصبی سمپاتیک را فعال میکند و بر عملکرد سیستم لنفاوی اثر میگذارد و درنهایت سلول‌های سرطانی را گسترش می‌دهد.

نتایج  به دست آمده از مطالعات پژوهشگران حاکی از آن است که توقف اثرات استرس به منظور جلوگیری از گسترش تومورهای سرطانی از طریق مجراهای لنفی می‌تواند جهت بهبود مبتلایان به سرطان موثر باشد.

عامل گسترش تومور سرطانی استرس است

عامل گسترش تومور سرطانی استرس است

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *