بازدید این صفحه: 457
اگر کودک مواد شوینده خورد چکار کنیم؟ ,خوردن مواد شوینده توسط کودک,خانه تکانی,مواد شوینده را از دسترس کودکان دور کنید,بهترین مکان برای نگه داشتن مواد شوینده

اگر کودک مواد شوینده خورد چکار کنیم؟

اگر کودک مواد شوینده خورد چکار کنیم؟

در روز های آخر سال اغلب خانواده ها در حال تمیز کردن خانه می باشند بنابراین امکان دارد مواد شوینده زیر دست و پای کودکان باشد با توجه به اخبار های منتشر شده از خوردن مواد شیمیایی شوینده توسط کودکان ،خانواده ها باید در این دوران هرچه بیشتر مراقب فرزندانشان باشند .

اکثر کودکان قدرت تشخیص تفاوت آب با مواد شوینده را ندارند و امکان دارد مواد شوینده را به جای آب بنوشند. مادران در زمان ایجاد این اتفاق سردرگم می‌شوند و توانایی گرفتن تصمیم درست را ندارند.

مجبور کردن کودکان  به استفراغ یکی از اقدامات غلط شایعی می باشد که اغلب انجام می‌ گردد. افزایش آگاهی والدین در خصوص اقداماتی که در این زمان باید انجام داد سبب کاهش عوارض ناشی از این حادثه خواهد شد.

مادر و پدر ها باید در زمان خانه تکانی مواد شوینده را دور از دسترس کودکان و فرزندان شان قرار دهند زیرا  امکان نوشیدن مواد شوینده توسط کودکان وجود دارد زیرا  برخی از این مواد بی‌رنگ هستند وامکان دارد  کودکان آن را با آب اشتباه بگیرند

اگر کودک مواد شوینده خورد چکار کنیم؟

اگر کودک مواد شوینده خورد چکار کنیم؟

بهترین و مناسب ترین اقدامی که در زمان مصرف مواد شوینده توسط کودک باید انجام داد دادن یک لیوان شیر به اوست چراکه این ماده به علت خاصیت غیر اسیدی‌اش می‌تواند موجب خنثی شدن تأثیر مواد شوینده در بدن شود.

کودک را  به استفراغ مجبور نکنید

در صورت نوشیدن مواد شوینده، اگر در خانه شیر ندارید می‌توانید به کودک خود یک لیوان آب بدهید زیرا مصرف آب نیز تا حدود قابل توجهی تأثیر این مواد را در بدن کم میکند . مجبور کردن افراد به استفراغ که انجام آن نیز در میان خانواده‌ها بسیار شایع می باشد  اقدامی غلط است . این اقدام حتی سوزانندگی مواد شوینده را در بدن فرد افزایش می‌دهد براین اساس باید از انجام آن خودداری شود.

 

اگر کودک مواد شوینده خورد چکار کنیم؟

اگر کودک مواد شوینده خورد چکار کنیم؟

 

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *